روحانی: قدس شریف متعلق به مسلمانان و فلسطین است
روحانی: قدس شریف متعلق به مسلمانان و فلسطین است
حسن روحانی تاکید کرد که قدس شریف متعلق به مسلمانان، از جمله فلسطینیان است.

به گزارش عصر تبریز، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران امروز در دیدار سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت‌کننده در سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص)، امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، اظهار داشت: قدس شریف متعلق به مسلمانان و فلسطین است و جایی نیست که کسی بخواهد در برابر افکار و احساسات مردم ایستادگی کند.

رییس جمهور اظهار داشت:

آن روز که سوریه در گرماگرم مبارزه و جنگ با تروریست‌ها در کشور خود بود آمریکایی‌ها به بهانه‌های گوناگون و برای حمایت از داعش پایگاه‌های هوایی را در این کشور بمباران می‌کردند و هرگاه پیروزی نصیب ملت سوریه می‌شد، رژیم صهیونیستی به بهانه‌های گوناگون این کشور را مورد حمله و بمباران قرار می‌داد.

روحانی خاطر نشان کرد:

امروز دشمنان توطئه جدیدی را در برابر مسلمانان به راه انداختند و هدف بزرگ آزادی قدس شریف را نشانه گیری کرده اند.

رییس جمهور تأکید کرد:

قدس شریف متعلق به مسلمانان و فلسطین است و جایی نیست که کسی بخواهد در آن، در برابر افکار و احساسات مردم ایستادگی کند و این ماجراجویی جدید استکبار جهانی در منطقه است.

روحانی تصریح کرد:

جمهوری اسلامی ایران اگر چه به حمایت از ملت‌ها بپا خواسته و بدنبال صلح و ثبات در منطقه بوده و خواهان حل مشکلات از طریق مذاکره است و هرگز با تغییر مرزهای جغرافیایی در منطقه موافق نبوده، اما در برابر تجاوز استکبار نسبت به مقدسات اسلامی تحمل نخواهد داشت.

رییس جمهور ادامه داد:

مسلمانان باید در برابر این توطئه بزرگ یکصدا ایستاده و مردم فلسطین، شجاع‌تر از گذشته در صحنه باشند.

وی در این نشست همچنین اظهار داشت:

کشورها و سازمان کنفرانس اسلامی امروز مسئولیت سنگینی در قبال مسأله قدس برعهده دارند. راه نجات ما بیعت با پیامبر اسلام (ص) و اجرای سیره و احکام او و پیروی از اسلام در زندگی است.