قطعه زمین متعلق به خانواده ارومیه‏‎ای است اما پروسه ساخت‌وساز غیرمجاز بود/ عذرخواهی شهردار ارومیه از مردم
قطعه زمین متعلق به خانواده ارومیه‏‎ای است اما پروسه ساخت‌وساز غیرمجاز بود/ عذرخواهی شهردار ارومیه از مردم

روابط عمومی بهزیستی استان آذربایجان غربی در واکنش به تخریب منزل ۳ معلول در شهرک ایثار ارومیه اعلام کرد: قطعه زمینی که عملیات تخریب در آن صورت گرفته متعلق به این خانواده است اما پروسه ساخت‌وساز در این ملک غیرمجاز بوده‎است.

عصر: روز گذشته خبری مبنی بر تخریب منزل سه معلول ساکن شهرک ایثار ارومیه در رسانه های محلی و ملی منتشر شد. تصاویر دردناکی از چهره غم‎آلود و بهت‎زده این سه معلول (مادر، دختر و پسر) که بر آوار و مصالح تخریب شده تکیه زده‏‎بودند دل هر بیننده ای را به درد می‎آورد.

صبح امروز بهزیستی استان آذربایجان غربی در واکنش به این موضوع اعلام کرد قطعه زمینی که عملیات تخریب در آن صورت گرفته متعلق به این خانواده است اما پروسه ساخت‌وساز در این ملک غیرمجاز بوده‎است.

در این جوابیه آمده‎است: بهزیستی آذربایجان غربی بر مبنای کمک به ساخت مسکن برای خانواده های دارای سه معلول مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال در طی یکسال گذشته برای خرید مسکن به این خانواده محترم پرداخت نموده است. این خانواده نیز با فروش آپارتمانی که با کمک هزینه بهزیستی خریداری شده بود قطعه زمینی را خریداری و نسبت به احداث ساختمان در آنجا اقدام نموده اند که به گفته شهرداری ارومیه پروسه ساخت و ساز غیرقانونی بوده است.

 

روابط عمومی بهزیستی استان آذربایجان غربی اضافه کرده‎است: معلولین عزیز در زمان حادثه در محل حضور نداشته و در حقیقت ساختمان وجود خارجی نداشته و تمام پروسه ساخت و تخریب در کمتر از ۲۴ ساعت رخ داده و پس از تخریب، معلولین توسط افرادی با نیت بهره برداری های لازم به محل انتقال داده شده‌اند.

صبح امروز محمد حضرت‎پور، شهردار ارومیه نیز از اتفاق پیش آمده عذرخواهی کرد و طی مصاحبه‎ای اظهار داشت: هرچند کار مامورین در چارچوب انجام وظایفشان بود اما می‌توانستند با سعه صدر اقدام و خانواده محترم را برای اخذ مجوز به شهرداری مربوطه هدایت نمایند.

ویدئو عذرخواهی شهردار ارومیه را در زیر ببینید:

 

انتهای پیام/