شوخی رئیس جمهور با آدرس دادن تبریزی‌ها (فیلم)
شوخی رئیس جمهور با آدرس دادن تبریزی‌ها (فیلم)
رئیس جمهور گفت: همه شهرهای آذربایجان، همه شهرستان هایش و تبریز همه کوچه هایش، مملو از شرف و انسانیت است.

به گزارش خبرنگار عصر، حجت الاسلام حسن روحانی در آیین افتتاح رسمی رویداد «تبریز ۲۰۱۸» در خصوص رفتار و منش و فرهنگ والای مردم تبریز اظهار کرد: این مهم نیست که گردشگر چند شب در هتل شما بماند، چرا که آن رفتار و منش انسانی شماست که برای او می ماند و برای او خاطره ساز می شود. همه شهرهای آذربایجان، همه شهرستان هایش و تبریز همه کوچه هایش، مملو از شرف و انسانیت است.

وی افزود: زمانی که گردشگری به تبریز می آید به غیر از رفتار و منش مردم چه چیزی مدنظر او قرار می گیرد؟ دومین نکته ای که یک گردشگر به شهری دارد، بحث نظافت و تمیزی خیابان ها و پیاده روهای آن شهر است و این فرهنگ مردم شهر را نشان می دهد اینکه تبریز همیشه تمیز است و تکدی گر در خیابان ندارد. اینها ویژگی های مثبتی است و باید این جاذبه را حفظ کرد.

روحانی اظهار داشت: حتی راننده اتوبوس و تاکسی را هم دقت داشته باشید. اینها آبروی شهر است. چرا که من مسافر که وارد شهر می شوم اول از همه به آن مأمور گمرک، به آن پلیسی که مهر و پاسپورت را می زند، به اینها نگاه می کنم و مجموعه این عوامل، ذهن مسافر و گردشگر را می سازد.

رئیس جمهور گفت: مجموعه رفتار، گفتار و نظافت شهرها، تمدن ما را می سازد و به کشورهای مختلف نمایش می دهد. معنای انقلاب اسلامی چیست؟ انقلاب اسلامی در کلام و رفتار ماست.

ویدیو اظهارات رئیس جمهور در مورد آدرس دادن تبریزی‌ها را ببینید: