هیچ اعتبار بین‌المللی برای «تبریز ۲۰۱۸» در نظر گرفته نشد/ حضور رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه بزرگترین موفقیت بود
هیچ اعتبار بین‌المللی برای «تبریز ۲۰۱۸» در نظر گرفته نشد/ حضور رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه بزرگترین موفقیت بود
شهردار تبریز گفت: معمولاً برای رویدادهای بین‌المللی از طرف یونسکو اعتباراتی در نظر می‌گیرند ولی «تبریز ۲۰۱۸» از لحاظ آورده مالی چیزی نداشت و فقط در حد انتخاب نام بود.

به گزارش خبرنگار عصر، ایرج شهین‌باهر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به هیچ‌وجه فکر نمی‌کردیم رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ به دست رئیس جمهور افتتاح شود و این دستاورد بزرگی برای ما است.

وی افزود: در طول سال‌ها اسامی مختلفی برای شهرها گذاشته شده بود ولی در هیچ‌کدام رئیس جمهور حضور نداشت و این فرصتی بود که با حمایت و تلاش استاندار آذربایجان‌شرقی رقم خورد که پیگیر افتتاح این رویداد توسط رئیس جمهور بودند.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه افتتاح رویداد تبریز ۲۰۱۸ توسط رئیس جمهور یک موفقیت بزرگ بود، گفت: وقتی یک رویداد توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود نشان از اهمیت آن دارد و اگر افتتاح این رویداد به تعویق افتاد، به خاطر این بود که حتما توسط رئیس جمهور افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری شهرها در هر سالی بر اساس داشته‌هایی انجام می‌گیرد، گفت: معمولاً برای چنین رویدادهای بین‌المللی از طرف یونسکو اعتباراتی در نظر می‌گیرند ولی تبریز ۲۰۱۸ از لحاظ آورده مالی چیزی برای ما نداشت و فقط انتخاب نام بود ولی با پیگیری مردم و مسوولان توانستیم یک افتتاح شایسته و درخور نام تبریز با حضور رئیس‌جمهور انجام گیرد.

شهین‌باهر یادآور شد: همین که در پنج اردیبهشت همه دوربین‌ها و رسانه‌های ملی و بین‌المللی را به سمت تبریز کشاندیم کافی است چراکه ماموریت اصلی ما معرفی تبریز به کل جهان بود.

وی ادامه داد: مشکل اصلی در تبریز عدم شناخت مردم دنیا از این شهر است ولی وقتی یک رویداد توسط رئیس جمهور آن کشور افتتاح می‌شود باعث ایجاد علامت سوال در بین اذهان مردم شده که تبریز کجاست و چرا به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب کرده‌اند.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: البته موضوع قابل توجه تبلیغ ویژه تبریز توسط رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه بود که منجر به ایجاد بازتاب مثبت در کل دنیا شد به طوریکه شهردار سایر کلان‌ شهرها که در مراسم حضور داشتند به بنده گفتند که رئیس جمهور به تبریز توجه ویژه دارد.

وی با بیان اینکه در مراسم افتتاح میزبان بیش از ۶۰ نفر میهمان خارجی بودیم، افزود: این حضورها سبب شد تا جلسات و نشست‌های مختلفی برای ایجاد گردشگری در تبریز شد که به برکت حضور رئیس جمهور بود.

شهین‌باهر افزود: قطعاً حضور رئیس جمهور به همراه وزرا و دیدن مشکلات باعث حل سریع آنها خواهد شد چراکه رئیس جمهور نسبت به برخی از پروژه‌ها از جمله دریاچه ارومیه‌، قطار تبریز به میانه و سایر پروژه‌ها دستور اکید به اتمام سریع داد.

وی ابراز کرد: الحمدالله رئیس جمهور از وضعیت شهر و استان آذربایجان‌شرقی راضی بوده و این رضایت در صحبت‌های مراسم افتتاحیه مشهود بود.

شهردار تبریز در خصوص افتتاح سالن همایش‌های بین‌المللی تبریز که چه زمانی مردم می‌توانند بازدید کنند، گفت: ما از مردم شرمنده‌ایم چراکه بنابه برخی مسائل امنیتی امکان حضور مردمی در مراسم افتتاح وجود نداشت به طوریکه گاهاً خود بنده را نیز نمی‌شناختند و کارت ورود می‌خواستند.

وی ادامه داد: برای حضور مردم در سالن همایش‌ها فردا ساعت ۱۷ برنامه بهره‌برداری عمومی را گذاشته‌ایم تا مردم نیز بازدیدی از این مرکز داشته باشند.

شهین‌باهر خاطرنشان کرد: وقتی یک ماه قبل تیم ارزیابی به سالن همایش‌ها رفتند اجرای مراسم افتتاحیه در آن سالن را رد کردند ولی ما قول اتمام را دادیم و زمانی که تیم حفاظتی به سالن آمدند اصلا باور نمی‌کردند که سالن به این فاخری تمام شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما تبلیغات و بنرهای زیادی برای تبریز ۲۰۱۸ داشتیم ولی آنچه که مهم بود مراسم با شکوه تبریز ۲۰۱۸ با حضور رئیس جمهور بود، گفت: این حضور رئیس جمهور منجر شد تا با کشورهای مختلفی تفاهم‌نامه‌های گردشگری منعقد کنیم و نشست‌های تخصصی با آنها داشته باشیم.

شهردار تبریز در پایان متذکر شد: تبریز ۲۰۱۸ یک شروع بوده و امیدواریم همه ساله شاهد افرایش گردشگر به این منطقه باشیم.

انتهای پیام/