مدیران مجموعه شهرداری باید در برابر رسانه‌ها پاسخگو باشند/ با هیچ مدیری عهد اخوت نبسته‌ایم
مدیران مجموعه شهرداری باید در برابر رسانه‌ها پاسخگو باشند/ با هیچ مدیری عهد اخوت نبسته‌ایم
شهردار تبریز با بیان این‌که با هیچ مدیری عهد اخوت نبسته‌ایم، گفت: مدیران بایستی به نحوه عملکردشان در برابر رسانه ها پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار عصر، ایرج شهین‌باهر در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به عزم شهرداری بر شفاف‌سازی، اظهار کرد: شهرداری با توجه به وسعت وظایف مجموعه‌ای است که بیشترین خدمات را ارائه می‌کند. شهرداری بعنوان یک نهاد مردمی که گردش مالی آن توسط سرمایه مردم تامین می‌شود؛ نهایتا در راستای رفاه و آسایش مردم باید قدم بردارد چراکه در تمام موضوعات خواست مردم مهم است.

وی افزود: بنا به وسعت مجموعه شهرداری گاهی شاهدیم که تصمیمات مدیران، مورد پذیرش مردم نیست اما خواست مردم هرچه باشد مصلحت آن است و مدیران باید در راستای نیاز های مردم قدم بردارند.

شهردار تبریز با بیان این‌که مردم به شهرداری بی‌اعتماد شده‌اند، تصریح کرد: گاها مشاهده شده که شهرداری برای کسب درآمد، کاربری عمومی مکانی را تغییر داده است؛ هدف ما شفاف‌سازی و ارتباط مستقیم با مردم است.

شهین‌باهر ادامه داد: لزومی به تلقین موفقیت‌های غیرواقعی و غیرمنطقی به مردم وجود ندارد چراکه شهرداری نهادی کاملا مردمی است و مردم باید از ظاهر و باطن تمام امور باخبر شوند.

وی ضمن تاکید بر این‌که باید بحث‌های جناحی را مدیریت کرد، افزود: عرصه، عرصه‌ی رقابت است و جناح‌ها، احزاب و‌ گروه ها برای رقابت بوجود آمده‌اند اما در بعضی موارد متاسفانه بصورت غیرواقعی و غیرمنصفانه به موضوعات شهری پرداخت می‌شود؛ همواره عده‌ای به علت منافع و مسائل شخصی، با برخی مجموعه‌ها و مدیریت‌ها از نظر فکری فاصله دارند اما قطعا هم‌وغم شهرداری توجه به مسائل و مشکلات مردم است.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه سعی بر حفظ کارکنان شهرداری داریم، تصریح کرد: اگر به هرشکل افرادی در گذشته وارد مجموعه شهرداری شده‌اند؛ مدیریت جدید تصمیمی مبنی بر اخراج و تعدیل ندارد و در مقابل سعی بر افزایش بهره‌وری این افراد خواهد بود.

شهین‌باهر افزود: در حال حاضر مجبور به اتمام پروژه‌ های نیمه‌تمام شهرداری از جمله پروژه میدان آذربایجان هستیم که ان‌شاالله  تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و در مقابل باید پروژه های مدنظرمان را نیز آغاز کنیم که این امور نیازمند درآمد است.

وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸، توضیح داد: سعی مجموعه شهرداری بر حفظ و آمادگی کالبد شهر در جهت پذیرش گردشگر است و این مهم با افزایش هزینه‌ ها امکان‌پذیر است چراکه برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی شهر باید سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلفی انجام پذیرد که بعضی از این ها در حوزه وظایف شهرداری نیست.

شهین‌باهر بیان داشت: از اداره کل اطلاعات استان و سپاه به‌دلیل تامین مسائل امنیتی مراسم افتتاح رویداد تبریز ۲۰۱۸ و همچنین از امام جمعه تبریز به علت رهنمود هایشان در این مورد سپاسگزاریم.

وی افزود: تبریز ۲۰۱۸ را باید بعنوان نقطه‌ عطفی معرفی کرد چراکه یک نقطه شروع برای تبریز است.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه چندین عامل در اتنخاب تبریز بعنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام تاثیر داشتند، تصریح کرد: بازار تبریز بعنوان مجموعه‌ای که ثبت جهانی شده، شرکت هواپیمایی مختص تبریز، تعداد هتل ها و تعداد آثار تاریخی تبریز عواملی هستند که امتیازات شهر را به حدی رساندند که تبریز در رقابت با دیگر شهرهای جهان اسلام و ایران، بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است و به تعبیری باید گفت تبریز بنا به داشته هایش این عنوان را کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بازار سنتی تبریز ۲۱ سرا و حیاط دارد که هر کدام از این سراها به‌تنهایی توانایی رقابت با میدان نقش جهان اصفهان را دارند؛ هم‌اکنون نیز در حال کف‌سازی، ترمیم و مرمت المان های این سراها هستیم چراکه فضایی ایده‌آل برای جذب گردشگر محسوب می‌شوند.

شهردار تبریز با بیان این‌که با هیچ مدیری عهد اخوت نبسته‌ایم، توضیح داد: فردی که با توجه به توانمندی‌ها، تخصص و گاها اعتماد ما در محلی جهت خدمت منصوب شده است باید برنامه و دستورالعمل های ابلاغی را انجام دهد در غیراینصورت و به‌ویژه عدم توانایی در پاسخگویی به مردم، زمانی که احساس شد فرد توانایی انجام وطیفه را ندارد با جابجایی فرد، سعی بر کسب خروجی ایده‌‌آل در سیستم مدیریت خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم پیشبرد برنامه های مدیریت شهری، امکان تغییر و‌ جابجایی هر فردی وجود دارد؛ حتی خود من.

شهردار تبریز متذکر شد: مدیران بایستی به نحوه عملکردشان در برابر رسانه ها پاسخگو باشند چراکه آن‌ها موظف به پاسخگویی هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا در انتخاب مدیران‌ مجموعه شهرداری، اعضای شورای شهر پنجم دخالتی دارند یا خیر؟ توضیح داد: اعضای شورا بر اساس قانون از دخالت در امور اجرایی شهرداری منع شده‌اند؛ تا کنون نیز چنین موضوعی اتفاق نیافتاده است.

انتهای پیام/