دستگاه دیپلماسی به یاری رویداد تبریز ۲۰۱۸ بیاید
دستگاه دیپلماسی به یاری رویداد تبریز ۲۰۱۸ بیاید
نماینده تبریز در مجلس خواستار آن شد که دستگاه دیپلماسی با رایزنی‌های فرهنگی در کشورهای دیگر به تبلیغ و معرفی تبریز ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری ایران و منطقه کمک کند.

به گزارش عصرتبریز، زهرا ساعی در خصوص معرفی شهر تبریز به عنوان جهان‌شهر یا شهر نمونه گردشگری اسلامی (تبریز ۲۰۱۸) گفت: تبریز از دیرباز قطب گردشگری کشور محسوب می‌شد و این ظرفیت وجود دارد که با توجه به موقعیت جغرافیایی جذب گردشگر داشته باشد؛ خصوصا از کشورهای همجوار و همچنین هم‍‌زبانی با آنها می‌تواند نقطه اتصالی میان کشور ایران با کشورهای آذربایجان، ترکیه و اروپا باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تاریخ ۵ اردیبهشت سال جاری، رویداد تبریز ۲۰۱۸ با حضور رئیس جمهور و وزرا افتتاح رسمی شد، افزود: شهر تبریز بسیاری از مولفه‌ها برای توریسم گردشگری، توریسم تاریخی، توریسم بهداشتی و درمانی و جاذبه‌های متنوع را در خود دارد و این مولفه‌ها باعث افزایش گردشگر خارجی خواهد شد و شهر تبریز می‌تواند به عنوان قطب گردشگری به توسعه این صنعت کمک کند.

وی تصریح کرد: اقدامات دولت در این خصوص قابل تقدیر است اما باید افزایش پیدا کند؛ توجه ملی نیز می‌تواند به پیشرفت این شهر کمک کند و رسانه‌ها، وزارتخانه‌های مربوطه به ویژه وزارت امور خارجه رسالت تبلیغ این موضوع را برعهده دارند و دستگاه دیپلماسی می‌تواند با رایزنی‌های فرهنگی در کشورهای دیگر به تبلیغ و معرفی این شهر به عنوان پایتخت گردشگری ایران و منطقه کمک کند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس دهم بیان کرد: باید زیرساخت‌ها تقویت شود و مسئولین استان باید از تمام توان خود جهت تقویت زیرساخت‌های استان استفاده کنند؛ مهمترین مولفه در جذب گردشگر بحث راه است که چه از طریق هوایی و چه زمینی و چه ریلی باید پیشرفت‌ها هرچه زودتر محقق شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مهمترین دغدغه مجمع نمایندگان استان بحث تقویت راه‌ها است و امید است مسئولین از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه هرچه بیشتر شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری ایران و منطقه استفاده کنند تا چشم‌اندازهای این شهر محقق شود.

انتهای پیام/