یک معاونت از وزارتخانه گردشگری در طرح پیشنهادی مجلس کم شد
یک معاونت از وزارتخانه گردشگری در طرح پیشنهادی مجلس کم شد
در جلسه کمیسیون مشترک طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرادات وارده به جزئیات این طرح رفع و یک معاونت از وزارتخانه گردشگری در طرح پیشنهادی مجلس کم شد.

به گزارش عصرتبریز، سلمان خدادادی از تشکیل جلسه کمیسیون مشترک طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی ایرادات وارده به جزئیات این طرح پس از تصویب کلیات آن در صحن علمی با حضور اعضای کمیسیون و نمایندگان NGOهای گردشگری خبر داد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس مجلس در صحن علنی دو ایراد مبنی بر خلاف برنامه ششم بودن و مشمول اصل ۱۷۵ قانون اساسی شدن را به جزئیات این طرح وارد کرد که در این جسله با اضافه شدن یک تبصره و دو ماده ایرادات فوق رفع شدند.

وی در ادامه توضیح داد: از آنجا که کلیات این طرح تصویب شده است جزئیات آن امکان تکمیل‌تر شدن دارند به همین دلیل از حضور NGOهای گردشگری نهایت استفاده را کرده و نظریات آن‌ها به‌عنوان بخش خصوصی استماع شد تا در نهایت یکشنبه هفته آینده طی جلسه‌ای دیگر با استخراج این نظریات و تکمیل طرح مجددا به صحن علنی ارجاع خواهد شد.

خدادادی در تشریح تبصره‌ای که طبق آن ایرادات وارده به طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی رفع شدند، گفت: در این تبصره آمده وزارتخانه گردشگری با رعایت خط قرمز برنامه ششم مبنی بر عدم گسترده شدن تشکیلات اداری تشکیل خواهد شد، درواقع طبق آن ۶ معاونت سازمان میراث در صورت تبدیل به وزارتخانه به ۵ معاونت تبدیل خواهد شد لذا نه گسترده خواهد شد و نه برای دولت بار مالی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون مشترک تشکل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی در ادامه این توضیح، افزود: دولت نیز باید مسئولیت‌های غیرحاکمیتی مربوط به گردشگری را واگذار کند چراکه بیش از ۶۰ درصد فعالیت‌ها در این حوزه غیرحاکمیتی است لذا اجرای این دستورالعمل امکان‌پذیر است و به معنای صرفه‌جویی عظیم منابع مالی و انسانی است.

انتهای پیام/