امیرمحمد بخشی، طلا و سعید رجبی برنز گرفتند
امیرمحمد بخشی، طلا و سعید رجبی برنز گرفتند
تکواندوکاران آذربایجانشرقی از شهرستان میانه و عضو تیم ملی مردان کشور با حضور در بیست و سومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ – ویتنام به ترتیب مدال طلا و برنز مسابقات را از آن خود کردند.

به گزارش خبرنگار عصر، بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ – ویتنام با حضور ۲۶۷ تکواندوکار از ۳۴ کشور از روز شنبه – ۵ خردادماه در سالن «پوتوا» هوشیمینه آغاز و امروز (دوشنبه – ۷ خردادماه) به پایان می‌رسد.

امیرمحمد بخشی هوگوپوش وزن چهارمی کشورمان برای کسب نشان زرین این رقابت‌ها ابتدا «کای چینگ چو» از هنگ کنگ را ۲۶ بر یک شکست داد؛ در ادامه «رزایمی رزالی» از مالزی را ۲۶ بر ۵ از پیش رو برداشت.

سپس به مصاف «یراسل کایربک» از قزاقستان رفت و ۲۴ بر ۸ برنده شد و در مرحله نیمه‌نهایی نیز مقابل «یو چن هوآنگ» از چین تایپه نایب قهرمان جهان ۲۰۱۷، نایب قهرمان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و قهرمان المپیک نوجوانان ۲۰۱۴ با نتیجه ۱۹ بر ۱۷ به برتری رسید.

امیرمحمد در دیدار فینال نیز «سئوک بای کیم» کره‌ای قهرمان آسیا ۲۰۱۶ و قهرمان نوجوانان جهان ۲۰۱۴ را ۲۸ بر ۱۱ از پیش رو برداشت و با شایستگی بر سکوی قهرمانی قاره کهن ایستاد.
در قالب همین رقابتها، همچنین سعید رجبی دیگر هوگو پوش کشورمان، ابتدا «بیش دی فرناندو» از سریلانکا را ۳۰ بر ۸ برد، سپس برابر سجاد مردانی دیگر نماینده کشورمان در این وزن قرار گرفت، سجاد در این دیدار مصدوم شد و با توجه به اینکه با نظر پزشک مسابقات قادر به ادامه بازی نبود، بازنده اعلام شد و سعید به نیمه نهایی راه پیدا کرد.و تیم ملی تکواند

رجبی در نیمه‌نهایی نتیجه را ۱۲ بر ۷ به «کیو دون این» کره‌ای دارنده مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۷، طلای گرنداِسلم ۲۰۱۸، قهرمان آسیا ۲۰۱۶ و دارنده ۴ مدال طلا، نقره و برنز گرندپری واگذار کرد و به مدال برنز این وزن رسید.

هدایت تیم مردان برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی، علی محمد بسحاق و حسن فلاحی راد به عنوان مربی است.

گفتنی است؛ مسابقات قهرمانی آسیا G4 است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴٫۴۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می گیرد.

انتهای پیام/