ادغام دو وزارت‌خانه راه و ترابری و شهرسازی تصمیم عجولانه و نسنجیده‌ای بود
ادغام دو وزارت‌خانه راه و ترابری و شهرسازی تصمیم عجولانه و نسنجیده‌ای بود
مدیرکل سابق راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ادغام دو وزارت‌خانه به یک وزارت‌خانه تصمیم عجولانه و نسنجیده‌ای بود که امروز نیز جزو دغدغه‌های مسوولان بوده و فکر جداسازی دوباره این وزارت‌خانه در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش عصرتبریز، توحید اخلاقی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: بنده در شرایطی راه و شهرسازی را پذیرفتم که ادغام دو وزارت‌خانه راه و ترابری و شهرسازی انجام گرفته بود که این ادغام را می‌توان یک اقدام عجولانه و غیرکارشناسی دانست.

وی افزود: ادغام دو وزارت‌خانه به یک وزارت‌خانه تصمیم عجولانه و نسنجیده‌ای بود که امروز نیز جزو دغدغه‌های مسوولان بوده و فکر جداسازی دوباره این وزارت‌خانه در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بنده به عنوان یک فرد دانشگاهی که پا در عرصه اجرایی گذاشته‌ام حضور چهارساله خود در اجرا را مغتنم می‌شمارم که توانستم داشته‌های علمی خود را در عمل به نمایش بگذارم، افزود: با توجه به وجود مشکلات و نارسایی به ویژه از نظر ساختاری و ادغام نیروهای انسانی در ادغام دو وزارت‌خانه توانستیم در راستای ایفای وظایف فرصت گرانبهایی را در اداره کل راه و شهرسازی استان رقم بزنیم چرا که مشکلات عدیده‌ای وجود داشته ولی سعی کردیم به این ادغام معنای واقعی ببخشیم درحالیکه هنوز هم در برخی استان‌ها هنوز این ادغام جا نیافتاده است و نارسایی‌هایی وجود دارد.

اخلاقی با بیان اینکه  مجموعه نیروهای انسانی بخش مسکن و یا راه و ترابری نارسایی و دغدغه‌هایی وجود دارد، ادامه داد: ما اتحاد را به صورت هماهنگ و با اهداف واحد و هم افزایی در اداره کل راه و شهرسازی پیش بردیم.

وی با تاکید به اینکه با ادغام دو وزارت‌خانه می‌توان از نظر جنس کار به دو دستگاه سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم کرد، توضیح داد:  شاید بخش سخت‌افزار قابل ملموس عموم است ولی مشکلات عدیده‌ای در بخش نرم افزاری وجود دارد چراکه شهرها با مشکلاتی از قبیل فقر حاشیه‌نشینی و سکونت غیر رسمی، آلودگی شهرها و و ایجاد تخریبها دست و پنجه نرم می‌کند که در قالب بخش نرم افزاری قابل بیان است.

اخلاقی اذعان داشت: ما شاهد کاهش کیفیت زندگی در بین مردم هستیم و همیشه به بخش نرم‌افزاری در راه و شهرسازی دنبال می‌شود و صرفاً روی سخت‌افزاری تمرکز نشده است.

وی با بیان اینکه ضوابط شهرسازی برای بخش شمال تبریز که روی گسل فعال قرار دارد در حال تدوین است، گفت: همچنین پتانسیل کارخانه قیر و آسفالت و تولید سیمان در استان وجود دارد و طبق برنامه جایگزینی رویه‌های بتنی به جای رویه آسفالتی اجرا خواهد شد.

گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات توحید اخلاقی قدردانی شده و ابوالقاسم سلطانی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان معرفی شد.

انتهای پیام/