ارکستر هنگام با استقبال مخاطبان موسیقی تبریز روبرو شد
ارکستر هنگام با استقبال مخاطبان موسیقی تبریز روبرو شد
کنسرت ارکستر هنگام با استقبال مخاطبان و اهالی موسیقی تبریز در تالار پتروشیمی تبریز اجرا شد.

به گزارش عصرتبریز، علی رحم‌جو رهبر ارکستر هنگام گفت: ارکستر هنگام پنجمین سال فعالیت خود را سپری می‌کند که این کنسرت به عنوان سومین اجرای گروه هنگام به صحنه رفت.

وی افزود: اثری که در این کنسرت اجرا شد در سال ۸۷ برای ارکستر زهی نوشته شده بود اما بنا به دلایلی از جمله پیچیدگی اثر، تاکنون به روی صحنه نرفته، البته نسخه‌ی تنظیم شده برای کوئینتت زهی این اثر پیش از این ضبط و منتشر شده است.

رهبر ارکستر هنگام ادامه داد: استاد پژمان یکی از بزرگ‌ترین اساتید آهنگسازی تاریخ موسیقی ایران هستند و این اثر نیز به حق یکی از درخشان‌ترین آثار موجود در تاریخ موسیقی ایران به حساب می‌آید و به این دلیل اجرای این اثر افتخار بزرگی برای ارکستر هنگام است.

علی رحم‌جو ابراز کرد: اثری که در کنسرت گروه هنگام اجرا شد اشاره های زیادی به ملودی‌های آشنای ایرانی داشته و همچنین به کارگیری فنون چندصدایی‌نویسی موسیقی غربی در تلفیق با موسیقی ایرانی به همراه حفظ اصالت موسیقی ایرانی از دیگر ویژگی های این اثر ارزشمند است.

رحم‌جو برگزاری کنسرت های کلاسیک را تنها به خاطر نگاه فرهنگی آن دانسته و گفت: حتی بلیت فروشی و اجراهای مکرر نیز نمی تواند چندان درآمدی برای یک ارکستر به ارمغان بیاورد بدین دلیل برگزاری کنسرت های این گروه ها تنها جنبه‌ی فرهنگی دارد تا مادی.

وی تصریح کرد: همواره در عرصه موسیقی اجرای یک اثر برای اولین بار جزو افتخارات یک ارکستر بوده و به عنوان شناسنامه یک اثر به حساب می آید و به این دلیل اجرای این اثر توسط ارکستر هنگام در تبریز افتخاری برای ماست.

هادی نوبری، کنسرت ‌مایستر ارکستر، نیز خاطرنشان کرد: امروزه در کشور ما به جز در پایتخت در سایر شهرستان ها حضور و فعالیت چنین سبک های موسیقی و ارکستر ها به معدود دیده می شود و رضایت استادی از جمله احمد پژمان از اثر یک گروه جوان شهرستانی بسیار برای ما ارزشمند بود.

نوبری با اشاره براینکه تمام نوازنده های این کنسرت مقیم تبریز هستند بر اهمیت استفاده از پتانسیل های بومی نیز تاکید کرد.

گفتنی است کنسرت ارکستر هنگام با اجرای دیورتیمنتو و هفت قطعه از آثار احمد پژمان و سایر آثار در ۳۱ خرداد و یکم تیر ماه در تالار پتروشیمی تبریز به صحنه رفت.

انتهای پیام/