اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان به پروژه جاده اهر – تبریز
اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان به پروژه جاده اهر – تبریز
هریس - فرماندار شهرستان هریس در سفر اخیر رئیس جمهور ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه جاده تبریز - اهر اختصاص داده شد، گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد این پروژه اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار عصر، علی محمودی روز جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: تمام آیین نامه های ابلاغ شده برای حمایت از سرمایه گذاران در این شهرستان انجام شده و برای پیشبرد برنامه های اتخاذ شده تمام تلاش خود را انجام می دهیم.

وی افزود: با حمایت از تولیدات صنایع دستی و بخش گردشگری تلاش می کنیم نرخ اشتغالزایی در این شهرستان را افزایش دهیم.

فرماندار شهرستان هریس به مزایای منحصربفرد شهرستان هریس برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: فرش هریس یکی از با کیفیت ترین فرش های استان است که ثبت جهانی شده و کشورهای کانادا، آلمان و آمریکا بیشترین خریدار این فرش هستند.

وی اضافه کرد: به منظور رونق کسب و کار فرش هریس مجتمع بزرگی در نظر گرفته شده تا زنجیره فرش با صورت کامل در این مجتمع ایجاد شود.

فرماندار شهرستان هریس میزان تولید سالانه فرش هریس را ۱۰۰ متر مربع دانست و گفت: ۱۰ درصد صادرات سال گذشته فرش استان متعلق به شهرستان هریس بود.

محمودی تصریح کرد: ۵۴ درصد از وسعت این شهرستان را اراضی ملی تشکیل می دهد که این موضوع یک ظرفیت ویژه برای جذب سرمایه گذاران در حوزه گردشگری است.

اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان به پروژه جاده اهر – تبریز

وی با اشاره به آخرین وضعیت جاده تبریز – اهر، گفت: جاده تبریز – اهر سال ها یک جاده تک بانده بود و متاسفانه با تصادف و ترافیک بسیاری مواجه بودیم ولی در سال ۹۲ از سوی دولت تدبیر و امید پروژه دوبانده کردن این جاده با جدیت شروع شده است.

وی با بیان این که خوشبختانه در سفر اخیر رئیس جمهور ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه جاده تبریز – اهر اختصاص داده شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد این پروژه اجرایی شده است.

همایش معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری شهرستان هریس ۱۵ تیر برگزار می‎شود

فرماندار شهرستان هریس از برگزاری همایش یک روزه معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری شهرستان هریس در ۱۵ تیر ماه خبر داد و افزود: همزمان با برگزاری همایش معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری، برنامه های متنوع دیگری نیز اجرا می شود که یکی از این برنامه ها، برگزاری سومین جشنواره فطیر سنتی و توانمندی های بومی این شهرستان است.

فرماندار شهرستان هریس ادامه داد: جشنواره فطیر و توانمندی های شهرستان هریس به منظور معرفی توانمندی های بومی شهرستان از جمله تولیدات صنایع دستی، غذاهای سنتی و آیین و سنن بومی برگزار می شود.

محمودی تعداد بازدیدکنندگان از جشنواره سال گذشته را بیش ۱۰ هزار نفر دانست و گفت: جشنواره فطیر و توانمندی های بومی در روستای خشکناب برگزار می شود.

فرماندار شهرستان هریس افزود: مسابقات اسب دوانی و ماهی گیری از جمله برنامه های جانبه همایش معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری شهرستان هریس است.

محمودی با اشاره اهداف برگزاری این همایش تاکید کرد: مهمترین هدف این همایش معرفی ظرفیت های شهرستان برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف کشاورزی، صتعت، گردشگری و حوزه های امور شهری است.

فرماندار شهرستان هریس اظهار کرد: ظرفیت های شهرستان هریس تاکنون به دلیل مسائل راه و سطح دسترسی ناشناخته مانده است.

جای خالی سرمایه گذاری های اقتصادی در شهرستان هریس

محمودی با بیان این که شهرستان هریس یکی از شهرستان های امن استان است، اذغان داشت: اقدام های مناسبی از سوی فرمانداری و تمام دستگاه های اجرایی شهرستان به منظور افزایش جذب سرمایه گذاران انحام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلی در زیرساخت های این شهرستان وجود ندارد و ۱۰۰ درصد روستاها خدمات برق و گاز دارد.

فرماندار شهرستان هریس سطح درآمد مردم شهرستان را ضعیف دانست و گفت: بیشتر درآمد مردم این شهرستان از محل کشاورزی و دامداری است چرا که سرمایه گذاری های اقتصادی و همچنین واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرستان کم است.

محمودی افزود: با طرح های توسعه و تسهیلاتی که از سوی دولت برای این شهرستان اتخاذ شده امیدواریم مشکلات مردم حل شود و شاهد مهاجرت معکوس باشیم.
وی با بیان این که مهمترین افراد دعوت شده در همایش سرمایه گذاری، مهاجران هریس به تهران است، ادامه می دهد: بیشتر مهمانان سرمایه گذاران بومی هستند.
فرماندار شهرستان هریس راه های دسترسی به این شهرستان را یکی از پروژه های مهم دانسته و تاکید می کند: اگر مزیت های شهرستان معرفی شود سرمایه گذاران رغبت بسیاری برای مشارکت در سرمایه گذاری طرح های این شهرستان خواهند داشت.

افتتاح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ۱۰۰۰ مگاواتی

محمودی با اشاره به مهمترین مزیت های رقابتی در زمینه سرمایه گذاری، تصریح کرد: در زمینه انرژی، نیروگاه سیکل ترکیبی ۱۰۰۰ مگاواتی برق هریس در حال احداث است که امسال بخش گازی این نیروگاه حدود۳۱۰ مگاوات افتتاح می شود و بخش بخار ۱۸۰ مگاوات نیز سال آینده به بهره داری خواهد رسید بنابراین طرح های انرژی بر می توانند از این مزیت بهره مند شوند.

وی به کمتر توسعه یافته شناخته شدن دهستان های شهرستان هریس اشاره کرد و گفت: در مناطق کمتر توسعه یافته در شهرک های صنعتی ۱۳ سال و خارج از شهرک های صنعتی ۱۰ سال معافیت از مالیات وجود دارد بنابراین این موضوع برای سرمایه گذاری می توانند فرصت خوبی باشد.

فرماندار شهرستان هریس اضافه کرد: معدن مس سوناجیل یکی از بزرگترین معادن مس کشور است که اکتشاف بخشی از این معدن تمام شده و در حال حاضر به محض تکمیل کارخانه این معدن به بهره برداری خواهد رسید.

اجرای تمام آیین نامه های حمایت از جذب سرمایه گذاران

محمودی افزود: تمام آیین نامه های ابلاغ شده برای حمایت از سرمایه گذاران در این شهرستان انجام شده و برای پیشبرد این برنامه تمام تلاش خود را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: این شهرستان با ۱۸ سد آبی فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دارد.

وی با بیان این که این شهرستان با ۳۵۰ هزار راس دام یکی از بزرگترین جمعیت دامی استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲ هزار و ۱۵۹ تن شیر در این شهرستان تولید می شود.

فرماندار شهرستان هریس افزود: وجود ۱۵ هزار و ۵۰۰ کلونی زنبور عسل مزیت ویژه ای برای ایجاد واحدهای فرآوری است ولی متاسفانه تاکنون این کار انجام نشده است.

محمودی بیان کرد: با تولید سالانه ۳۰ هزار تن گندم نیاز به ایجاد سیلو و کارخانه های فرآوری گندم داریم.

وی به تولید دو هزار و ۵۲۵ گوشت قرمز در شهرستان هریس اشاره کرد و گفت: ایجاد کشتارگاه صنعتی بزرگ و واحدهای بسته بندی در این شهرستان توجیه اقتصادی بالایی دارد که با سرمایه گذاران در این زمینه وارد مذاکره شده ایم.

فرماندار شهرستان هریس خاطرنشان کرد: هریس بیش از ۱۰۰ نوع گیاه دارویی دارد که با فعال سازی این بخش اشغالزایی مناسبی در این شهرستان ایجاد می شود.

انتهای پیام/