اتمام فاز اول مرمت و احیا «باغ و عمارت کلانتر تبریز» در مرداد ۹۷
اتمام فاز اول مرمت و احیا «باغ و عمارت کلانتر تبریز» در مرداد ۹۷
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اتمام فاز اول مرمت و احیای «باغ و عمارت کلانتر تبریز» در مرداد ۹۷ خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، مرتضی آبدار با اعلام این خبر، گفت: طبق برنامه ارائه شده عملیات مرمت و احیای باغ و عمارت تاریخی ثبتی «کلانتر تبریز» از سوی این اداره‌کل در آذرماه سال گذشته، این عملیات از اواسط خرداد ماه سال ۹۷ با سبک سازی پشت بام، آوار برداری و خاکبرداری و پی گردی اطراف بنا آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در این فصل از عملیات حفاظت و مرمت خانه تاریخی کلانتر، خاکبرداری و پی گردی ضلع شمالی بنا و ساخت دوباره آن، استحکام بخشی ایوان ها، گچ بری ها و دیوار های دور تا دور بنا در راستای برنامه های تیم عملیاتی و نظارتی اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

آبدار تاکید کرد: عملیات حفاظت و احیا خانه کلانتر تبریز طبق برنامه ریزی های انجام شده و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان تا مرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، پس از اتمام فصل نخست، اقدامات لازم جهت اجرای فصل بعدی و تکمیل عملیات براساس اعطای کاربری مناسب این بنا توسط اداره کل آموزش و پرورش استان، انجام خواهد شد.

مجموعه بزرگ «باغ و عمارت کلانتر» با مساحت ۶۵۵۰ متر مربع در شمال شرقی شهر تبریز، محله قدیمی باغمیشه قرار گرفته است. این اثر منحصر به فرد که متعلق به دوران قاجار (سال ۱۳۱۱ ه ق ) می باشد، در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۹۷۱۲ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و تحت حفاظت سازمان میراث فرهنگی می باشد.

انتهای پیام/