پرداخت ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان آذربایجان‎شرقی
پرداخت ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان آذربایجان‎شرقی
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: ۱۴ میلیارد و ۵۶۱ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در چهار ماهه امسال پرداخت شده است.

به گزارش عصرتبریز، یونس فاتح با بیان اینکه ۹۳۱ مددجوی تحت حمایت این نهاد در چهار ماهه سال جاری تسهیلات اشتغال دریافت کردند، گفت: ۱۴ میلیارد و ۵۶۱ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در چهار ماهه امسال پرداخت شده است.

وی با اعلام اینکه بانک‌های عامل استان آذربایجان شرقی بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت کرده‌اند، افزود: ۵۷۷ نفر از مددجویان تحت حمایت مستعد اشتغال پس از معرفی به بانک‌های عامل تسهیلات اشتغال دریافت کردند.

فاتح با اشاره به اینکه بیش از چهار میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی به مددجویان تحت حمایت، توسط صندوق امداد ولایت بوده است، افزود: ۳۵۲ نفر از مددجویان با دریافت تسهیلات اشتغال از صندوق امداد ولایت صاحب شغل شدند.

وی ادامه داد: ۶۲ درصد از تسهیلات اشتغال پرداختی به مددجویان از طریق بانک‌های عامل استان آذربایجان شرقی و بقیه توسط صندوق امداد ولایت بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اکنون ۲۸ هزار طرح اشتغال تحت نظارت این نهاد در حال اجرا است، گفت: ناظران طرح های اشتغال با نظارت‌های دقیق خود در طول اجرای طرح مشاوره و راهنمایی‌های لازم را به مجریان ارائه می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه ۳۸ درصد شغل ایجاد شده برای مددجویان در زمینه دامپروری بوده است، بیان کرد: ۳۵۷ نفر از مددجویان پس از دریافت تسهیلات اشتغال به تولید لبنیات و سایر فراورده‌های دامی اقدام کرده اند.

فاتح با اعلام اینکه ۲۸۸ طرح اشتغال در چهار ماهه امسال در مناطق محروم استان آذربایجان شرقی اجرا شده است، عنوان کرد: در این مدت ۱۷۹ فقره وام اشتغال به مبلغ دو میلیارد و ۹۰۱ میلیون تومان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی پرداخت‌شده است.

انتهای پیام/