مسئولانِ پاسخگو و رهایی از اقتصاد نفتی ارمغان تشکیل وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی
مسئولانِ پاسخگو و رهایی از اقتصاد نفتی ارمغان تشکیل وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، مسئولانِ پاسخگو و رهایی از اقتصاد نفتی را از فواید تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دانست.

به گزارش عصرتبریز، زهرا ساعی با ابراز خرسندی از موافقت نمایندگان با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست علنی امروز، گفت: این موضوع باید ابتدا در شورای نگهبان بررسی و سپس در صورت تایید تبدیل سازمان به وزارتخانه به دولت سه ماه برای معرفی وزیر جدید مهلت داده می‌شود در این رابطه انتظار می‌رود شورای نگهبان با این طرح موافقت کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به اهمیت گردشگری در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید نگاه و نگرش نسبت به این صنعت اصلاح می‌شد، افزود: ظرفیت‌های زیادی در کشور برای پرداختن به توریسم تاریخی، آموزشی، طبیعی و دانشگاهی و به تبع آن کسب درآمد پایدار از مسیر گردشگری وجود دارد.

وی با بیان اینکه صنعت توریسم و گردشگری در دنیا یکی از صنایع بسیار مهم برای ارتقای اقتصاد کشورها به شمار می‌رود، ادامه داد: متاسفانه مانند کشورهای همسایه نتوانسته‌ایم از کارکرد و ظرفیت‌های صنعت گردشگری برای اشتغال زایی، ارزآوری و درآمدزایی به درستی بهره ببریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: ورود توریسم، افزایش اشتغال را به دنبال داشته و از سویی می‌توان فرهنگ غنی کشور را نیز به دنیا  معرفی کرد و در نهایت این تعاملات می‌تواند اقتصاد کلان کشور را تحقق بخشد.

ساعی با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از درآمدهای تمامی کشورها از طریق صنعت توریسم تامین می‌شود، یادآور شد: این کشورها توانسته‌اند سازوکار بسیار مناسبی را برای جذب توریسم تعریف و از ظرفیت‌های خود برای درآمدزایی استفاده کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه برنامه مناسب و قوی جهت توسعه گردشگری و صنایع دستی نداریم، گفت: اقوام مختلف در کشور دارای برخی آداب و رسوم همراه با میراث فرهنگی ملموس و ناملموس هستند؛ صنایع دستی بی‌نظیری در کشور وجود دارد که در راستای اشاعه فرهنگ و اشتغال‌زایی باید آنها را به دنیا معرفی کرد.

وی نقش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سیاست‌گذاری دولت را کمرنگ دانست و افزود: سازمان، برنامه مدون و قوی که بتواند توسعه گردشگری و مباحث اقتصادی را متحول کند، ندارد اما با تبدیل آن به وزارتخانه پاسخگویی آن و نظارت مجلس بر عملکرد آن به درستی امکان پذیر می‌شود.

ساعی با بیان اینکه با تشکیل وزارت گردشگری نگاه به گردشگری تخصصی‌تر و ضابطه‌مند می‌شود، گفت: تشکیل وزارتخانه می‌تواند در ایجاد انگیزه برای توسعه راهگشا باشد و مشارکت ملی و محلی را گسترش دهد و از سویی ارزآوری داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: تشکیل وزارت گردشگری می‌تواند در رونق گردشگری و به تبع آن بهبود توزیع امکانات و رفع فقر و محرومیت موثر باشد؛ در کشور ظرفیت‌های بسیار بکر و طبیعی وجود دارد که با برنامه‌ریزی مناسب و ایجاد ظرفیت ساختار مناسب از آنها درآمدزایی کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: بی‌شک با تشکیل وزارت گردشگری می‌توان از اقتصاد نفتی نجات پیدا کنیم و به سمت تامین درآمد غیرنفتی حرکت کرد؛ کشورهای زیادی این مسیر را طی کرده و در حال حاضر حرف‌های زیادی در صنعت گردشگری برای گفتن دارند.

انتهای پیام/