امروز نمی‌توان هیچ خبری را از ذهن، چشم و گوش مخاطب پنهان کرد/ ابتکار رسانه‌ای موضوعات مختلف جامعه را باید رسانه‌ی ملی بر عهده گیرد
امروز نمی‌توان هیچ خبری را از ذهن، چشم و گوش مخاطب پنهان کرد/ ابتکار رسانه‌ای موضوعات مختلف جامعه را باید رسانه‌ی ملی بر عهده گیرد
مدیرکل صداوسیمای مرکز استان آذربایجان‎شرقی با بیان اینکه امروز نمی‌توان هیچ خبری را از ذهن، چشم و گوش مخاطب پنهان کرد، گفت: چه بهتر که ابتکار رسانه‌ای موضوعات مختلف جامعه را رسانه‌ی ملی بر عهده گیرد و بتواند فضای افکار عمومی را مدیریت کند.

به گزارش خبرنگار عصر، مرتضی صفری پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید مرکز صداوسیمای آذربایجان‌شرقی که در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد، با اهدای سلام به مردم غیور آذربایجان و شهدای لشکر عاشورا، اظهارکرد: تبریز و استان آذربایجا‌ن‌شرقی محل پرورش شاعران نامی چون خاقانی نظامی شیخ محمود شبستری، شهریار، پروین اعتصامی و اسلام‌شناسان برجسته‌ای نظیز علامه امینی، طباطبایی و علامه محمدتقی جعفری و چهره‌هایی همچون ستارخان، باقرخان و شهدای محراب و همچنین دانشمندان برجسته‌ای همچون پرفسور هشترودی است.

وی افزود: توسعه یا عدم توسعه و فعال بودن و یا فعال نبودن تجارت و اقتصاد در کل منطقه‎ی شمالغرب و حتی در برخی مواقع در کشور، بسته به تحرک و یا عدم تحرک تبریز و آذربایجان‌شرقی است و قطعا با توجه به سوابق این استان در سالیان متمادی که در سه دوره تبریز بعنوان پایتخت مطرح و تاثیرگذار در معادلات ملی بوده، با تلاش‌های بیشتر و تقویت نقاط قوت و پوشش نقاط ضعف، صداوسیما در کنار همه‌ی مدیران استان خواهد بود.

صفری با بیان اینکه تبریز به حق بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است، تصریح کرد: در اینجا اعلام آمادکی صد در صدی می‌کنم که ان‌شاالله تا پایان سال میلادی از این ظرفیت بزرگ در سطح ملی و جهانی بهره‌های بیشتری ببریم.

وی اضافه کرد: آذربایجان در مشروطه نقش مهمی داشت و مقاومت بی‌نظیری در برابر استبداد صغیر از خود نشان داد و همچنین در استحکام پایه‌های انقلاب اسلامی که نقطه‌ی عطف آن قیام ۲۹ بهمن سال ۵۶ است با شعاری ساده و پرمحتوا و استراتژیک با این مضمون که «آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی» نقش مهمی ایفا کرده است.

صفری ادامه داد: امروز پس از چهل سال مردم آذربایجان و تبریز قهرمان با شعار «آذربایجان جانباز، خامنه‌ای‌دن آیرلماز»  وفاداری و عشق‌شان را به انقلاب و اسلام ثابت و حفظ کرده‌اند.

وی یادآوری کرد: صداوسیما بعنوان یک دانشگاه عمومی مشغول نشر فرهنگ اسلامی و رشد فضائل اخلاقی و شتاب‌بخشی به حرکت تکاملی انقلاب اسلامی در داخل کشور و خارج از مرزها می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه رسانه‌ای که بتواند انحصار افکار عمومی را در دست داشته باشد نداریم، تصریح کرد: این روزها هر فرد با یک گوشی موبایل و بسته اینترنت یک رسانه محسوب می‌شود و همن موضوع باعث شده که در عصر تکثر و تعدد رسانه‌ها، جذابیت‌های رسانه‌های نوین، تغییرات نسلی مخاطبان، تغییر ذائقه نسل‌های جدید و به تبع آن بوجود آمدن مخاطبان جدید پیش‌بینی ناشدنی و مواجهه با مخاطبان سرسخت و اغنای به‌مراتب سختر آن‌ها، همه و همه این معادله را در ذهن ما مدیران رسانه شکل داده که حتما باید به نحو دیگری به مسائل بنگریم و با روش‌های آینده‌پژوهانه بتوانیم در جذب اعتماد مردم موفق باشیم.

صفری گفت: ورود هوشمندانه به عملیات جنگ روانی دشمن اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه اگر دقت نشود چه بسا رسانه‌های داخل کشور بخشی از پازل دشمن را تشکیل خواهند داد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان متذکر شد: تلاش در ایجاد وحدت بین جناح‌های مختلف و همچنین تلاش در جهت ایجاد وحدت بین مردم و مسوولان اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه بخشی از عملیات روانی دشمن ایجاد شکاف بین مردم و‌ حاکمیت است.

صفری با بیان اینکه امروز نمی‌توان هیچ خبری را از ذهن، چشم و گوش مخاطب پنهان کرد، گفت: چه بهتر که ابتکار رسانه‌ای موضوعات مختلف جامعه را رسانه‌ی ملی بر عهده گیرد و بتواند فضای افکار عمومی را مدیریت کند.

وی خطاب به مسوولان حاضر در جلسه عنوان کرد: وقتی یک گزارش انتقادی از صداوسیما پخش می‌شود این چنین تلقی نشود که صداوسیما قصد تخریب دارد و مطمئن باشید هر گزارشی که پخش کنیم تلاش خواهیم داشت که در نهایت به امید و راهکار ختم شود.

صفری با تاکید بر اعتبارزدایی از شبکه‌های معاند، توضیح داد: این شبکه‌ها به شدت شایعه‎ساز و مخرب بوده و سعی دارند در افکار عمومی بذر یاس و ناامیدی را بپاشند.

وی افزود: تقویت گروه‌های مرجع و افزایش بصیرت مردم و بالا بردن اعتماد و رضایت مردم از شبکه استانی قطعا از مهمترین اهداف و رویکردهای ما خواهد بود.

صفری با تقدیر از زحمات و تلاش‌های سیدمحسن لطیفی، خاطرنشان کرد: ایشان در جای بنده قطعا بسیار راحت کار خواهند کرد و کار من در جای ایشان بسار سخت خواهد بود.

وی گفت: آقای لطیفی شما به‌جای بسیار خوبی رفته‌اید چراکه کمترین افتخاری که در صداوسیمای زنجان وجود دارد، خادمی حسینیه اعظم زنجان است که افتخار بسیار بزرگی دارد.

صفری ادامه داد: دست همکاری بسوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان‎شرقی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، اعضای شورای تامین استان، نمایندگان محترم مجلس و مسوولان سایر نهادها و دستگاه‎های استان و … دراز می‌کنم که کمک کنند تا بتوانیم به نحو احسن به وظایف رسانه‌ای خود عمل کنیم.

وی در پایان قول تهیه برنامه‌ای تحت عنوان «پلاک» برای معرفی و زندگینامه ۱۰هزار شهید استان آذربایجان‌شرقی را داد.

انتهای پیام/