به گزارش عصرتبریز، رئیس خانه مطبوعات استان آذربایجانشرقی با بیان رویکردهای آتی این تشکل رسانهای از طرح پیشنهادی برای تشکیل شورای حل اختلاف رسانهای استان استقبال کرد و گفت: طبیعتا این شورا میتواند از رسانهها به لحاظ قانونی در برابر شکایات دفاع کند.
۱۷۳ نفر از اصحاب رسانه عضو خانه مطبوعات هستند
اسد فلاح با اشاره به عضویت ۱۷۳ نفر از فعالان مطبوعاتی و اصحاب رسانه استان در خانه مطبوعات آذربایجانشرقی، از سایر همکاران رسانهای این استان خواست برای برخورداری از مزایا و حمایت های رسانه ای، عضو خانه مطبوعات آذربایجانشرقی شوند.
صدور کارتهای جدید عضویت اعضای خانه مطبوعات
وی همچنین از صدور و توزیع کارتهای جدید عضویت اعضای خانه مطبوعات آذربایجانشرقی طی روزهای آینده خبر داد و اظهار کرد: با عنایت به اعمال طرح ساماندهی اعضای عضو خانه مطبوعات، دارندگان کارت شناسایی این تشکل فراگیر رسانهای بعنوان اصحاب رسمی رسانه محسوب میشوند.
وی ادامه داد: فقط مدیران مسوولی که صاحب امتیاز رسانه میباشند از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارت شناسایی دریافت میکنند.
رئیس خانه مطبوعات آذربایجانشرقی افزود: طی دوره نخست فعالیت هیئت مدیره فعلی، شاهد استقبال فعالان مطبوعاتی و اصحاب رسانه استان برای عضویت در خانه مطبوعات بودیم به طوری که تعداد اعضا طی بازه زمانی یکساله از ۱۰۹ نفر به ۱۷۳ نفر افزایش یافته است.
تثبیت جایگاه خانه مطبوعات در سپهر رسانهای
اسد فلاح تصریح کرد: بی تردید دستیابی به این میزان از منحنی رشد در عضوگیری، نشانگر مقبولیت و تثبیت جایگاه خانه مطبوعات در فراگرد و سپهر رسانهای استان است.
وی با اشاره به انتشار خبر اعلام آمادگی معاونت مطبوعاتی برای واگذاری صدور کارت خبرنگاری توسط خانه های مطبوعات اظهار داشت: با محقق شدن این رویکرد می توان تداوم روند عضویت گیری توسط خانه مطبوعات تا میزان صددرصدی کلیه فعالان مطبوعاتی و رسانه ای استان را پیشبینی کرد.
افزایش سهمیه استان در کمیتههای تخصصی خانه مطبوعات کشور
رئیس خانه مطبوعات آذربایجانشرقی برنامه ابلاغی برای تعیین و معرفی اعضای کمیته های شش گانه خانه مطبوعات کشور را گامی مهم و ارزنده در پیگیری مطالبات صنفی فعالان حوزه مطبوعات و رسانه توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد خانه مطبوعات آذربایجانشرقی در کمیتههای تخصصی، سهمیه و جایگاهی متناسب با پیشینه و ظرفیت رسانهای کنونی خود داشته باشد.
فلاح، تخصصیتر شدن برنامه ریزی ها و فعالیتهای رسانهای را در قالب کمیته های متشکله الزامی دانست و خاطرنشان کرد: با تدابیر صورت گرفته توسط هیئت مدیره خانه مطبوعات آذربایجانشرقی، افق و چشم انداز روشن و شفافی پیش روی اصحاب رسانه عضو این تشکل رسانهای میتوان متصور شد.
کارگاه بازاریابی رسانه برگزار شد
رئیس خانه مطبوعات آذربایجان شرقی با تاکید بر مقوله مهم «آموزش»، گفت: کارگاه «بازاریابی رسانه» به همت خانه مطبوعات استان و با مشارکت مدرسه بازاریابی و فروش تبریز در روز سه شنبه ۲۳ مردادماه با حضور ۶۰ نفر از اصحاب مطبوعات و رسانه های استان بصورت رایگان برگزار شد و طی آن شرکتکنندگان گواهینامه مربوطه را دریافت کردند.
فلاح، همچنین به برنامهریزی خانه مطبوعات استان جهت پوشش نیازهای آموزشی اعضا اشاره کرد و افزود: کارگاه آموزشی «رسانه و آسیب های اجتماعی» نیز به زودی از طرف خانه مطبوعات آذربایجانشرقی برای همکاران مطبوعاتی برگزار خواهد شد که جزئیات آن متعاقبا توسط مسوول کمیته آموزش خانه مطبوعات استان به اطلاع اعضا خواهد رسید.
انتهای پیام/