دانشگاه تبریز از ظرفیت‌های ارزشمند استان است
دانشگاه تبریز از ظرفیت‌های ارزشمند استان است
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت ۸۰۰ استاد و ۲۴ هزار دانشجو در دانشگاه تبریز، گفت: این دانشگاه یکی از ظرفیت‌های ارزشمند استان بوده و نقش آن در تولید علم بارز است.

به گزارش عصرتبریز، مجید خدابخش در آئین گرامی‌داشت هفتادمین سال تأسیس دانشگاه تبریز، با بیان اینکه دانشگاه تبریز قبل از پیروزی انقلاب هم به عنوان یک دانشگاه سیاسی در برخورد با رژیم ستم‌شاهی فعال بود، گفت: در دوران دفاع مقدس نیز این دانشگاه به دلیل تولید تجهیرات جنگی، فعالیت‌های درخشانی داشت و حتی هدف بمباران دشمن قرار گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دانشگاه تبریز در ۷۰ سال گذشته تاثیرات متفاوتی در دوره های مختلف داشته است، خاطرنشان کرد: در ۲۹ بهمن ۵۶ دانشجویان این دانشگاه نقش پررنگی داشتند.

وی با اشاره به فعالیت ۸۰۰ استاد و ۲۴ هزار دانشجو در دانشگاه تبریز، گفت: این دانشگاه یکی از ظرفیت‌های ارزشمند استان بوده و نقش آن در تولید علم بارز است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امروزه دانشگاه‌های موفق دنیا به مراکز کارآفرینی تبدیل شده‌اند، اظهار داشت: کشور ما به کارآفرینی نیاز دارد و اگر دانشگاه‌های ما نیز به این سمت تمایل پیدا کنند در بهبود شاخص‌های توسعه و پیشرفت کشور نقش‌آفرین خواهند بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مهارت‌افزایی در دانشگاه تبریز، خاطرنشان کرد: این دانشگاه در کنار تولید علم و مقالات علمی، به سمت کارآفرینی نیز حرکت می‌کند که شایسته تقدیر است.

خدابخش اظهار داشت: امید وارم شاهد نقش بیشتر دانشگاه تبریز در خودکفایی علمی و اقتصادی کشور باشیم.

انتهای پیام/