برگزاری دوره آموزش رانندگی حرفه‌ای و عمومی در تبریز
برگزاری دوره آموزش رانندگی حرفه‌ای و عمومی در تبریز
رئیس هیئت اتومبیل‌رانی تبریز از برگزاری دوره آموزش رانندگی در دو سطح حرفه‌ای و عمومی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش عصر تبریز، در خصوص برگزاری کلاس آموزش اتومبیل‌رانی در تبریز اظهار داشت: بحث آموزش امری است که در تمام ابعاد زندگی بایستی به آن توجه ویژه‌ای نمود و در رشته اتومبیل‌رانی نیز ما به این موضوع اهمیت و توجه داریم. در بخش قهرمان‌پروری و برگزاری و اعزام به مسابقات گوناگون کشوری و بین‌المللی نیاز هست که این آموزش‌ها جدی‌تر و در سطوح مختلف انجام گیرد ولی با توجه به آمار تصادفات در سفرهای شهری و جاده‌ای که باعث ضرر و زیان‌های مالی و بعضاً تلفات جانی و خسارات جبران‌ناپذیر می‌شود ما در دو بخش تصمیم به برگزاری آموزش رانندگی گرفتیم که هم شامل بخش حرفه‌ای و هم بخش عمومی خواهد بود.

وی افزود: می‌خواهیم آموزش را ارتقاء بدهیم و منظور از بخش آموزش عمومی، این است که علاقه‌مندان و عموم مردم می‌توانند با ثبت‌نام در این کلاس، آموزش و مهارت‌های لازمه برای یک رانندگی (نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای) را یاد بگیرند و در این خصوص از مربیان سطح بالای کشوری استفاده خواهیم کرد تا بتوانند در بهترین سطح آموزش ببینند.

رئیس هیئت اتومبیل‌رانی تبریز در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: طبق آمارهای موجود در یک روز ۴۰ تصادف فقط در سطح شهر تبریز ثبت می‌شود و با توجه به منشأ این تصادفات که نقش عوامل انسانی بیشترین نمود را داشته و نمی‌توان منکر آن شد، پس برای حل مشکل بایستی به فکر باشیم. معتقدیم که در صورت حرفه‌ای‌تر بودن و آشنایی بیشتر راننده با علم و تاکتیک‌ها و فنون و مهارت‌های رانندگی در مواقع خطر و شرایط سخت، سطح تسلط راننده بر کنترل خودرو بسیار بالاتر خواهد بود و از بروز حوادث و تصادفات حتمی و بعضاً شدید جلوگیری و یا حداقل از شدت آن کاسته خواهد شد.

امیرخیزی ادامه داد: همچنین این مهم را باید فراموش نکنیم که دریافت گواهینامه رانندگی به‌تنهایی نشانه حرفه‌ای بودن راننده نبوده و بلکه شروعی است که نیاز به پیشرفت دارد. آموزش در سطوح مختلف نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای و بالا بردن سطح مهارت‌های رانندگی و تمرین مهم‌ترین کار برای بهبود مستمر در این زمینه است که مطمئناً با آموزش این فنون زیر نظر مربیان باتجربه و در دوره‌های خاص و در صورت استقبال مردم عزیز نه‌تنها از آمار تصادفات کاسته و امنیت عمومی را افزایش می‌دهد بلکه نوع رفتار و سطح رانندگی و فرهنگ آن نیز در جامعه با بالا رفتن سطح دانش و یادگیری کنترل صحیح و حرکات حرفه‌ای تغییر و رو به بهبود خواهد گذاشت و همچنین از میزان تنش‌ها در حین رانندگی میان رانندگان کم شده و افزایش سطح آرامش عمومی را نیز به دنبال خواهد داشت و این امر همراهی و همکاری عموم مردم و مسئولین مخصوصاً ارگان‌های مربوطه مانند راهنمایی و رانندگی را می‌طلبد. امیدواریم با توجه به اهمیت بحث حوادث و خسارت‌های جانی و مالی رانندگی، در این موضوع شاهد همکاری عموم جامعه باشیم.

وی افزود: معمولاً هزینه‌های برگزاری این‌گونه کلاس‌ها بالا است ولی ما سعی می‌کنیم از علاقه‌مندان به شرکت در این دوره هزینه اندک و کمی دریافت کنیم تا برای همگان ثبت‌نام مقدور باشد و به دنبال این هدف حضور در آموزش اتومبیلرانی محدودیت سنی نخواهد داشت و جوانان و نوجوانان هم می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

دبیر هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری آذربایجان شرقی بابیان اینکه این دوره آموزشی در چندین مقطع برگزار خواهد شد، بیان داشت: ما سعی کردیم از مربیان بنام کشوری در این دوره آموزشی استفاده کنیم و آقای کوروش محمدخانی هم جزو یکی از همین نفرات است که قهرمان کشوری هستند و در اروپا نیز در مسابقات فرمولا حضورداشته و عناوین متعدد از رشته‌ها و کلاس‌های مختلف دارند و به‌عنوان سفیر امنیت جاده‌های کشور از طرف FIA معرفی‌شده و نیز دبیر آموزش فدراسیون است. می‌خواهیم در این زمینه و در شهر اولین‌ها هم در سطح فرهنگی این موضوع کار کنیم و آرمانمان این است تا سطوح رانندگی در این شهر به بالاترین کیفیت استاندارد خود برسد و در ضمن هم رانندگی حرفه‌ای را به همشهریان عزیز آموزش دهیم.

وی در خاتمه درباره برنامه‌های آتی خود برای هیئت اتومبیل‌رانی خاطرنشان کرد: قطعاً در روزها و ماه‌های آتی برنامه‌هایی خواهیم داشت ازجمله این برنامه‌ها «رالی خانوادگی» خواهد بود که از عموم مردم دعوت می‌کنیم در این رالی شرکت داشته باشند که از جذابیت خاصی برخوردار خواهد بود. این نوع مسابقه در نوع خود کم‌نظیر است چراکه در این مسابقه کل خانواده می‌توانند شرکت کنند و با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و با خودروی شخصی یک روز خوب در کنار خانواده و سایر شرکت‌کنندگان سپری نمایند و البته برای این رالی جوایز نفیسی در نظر گرفته‌شده است.