۶۱۱ میلیون لیتر بنزین در آذربایجان‌شرقی مصرف شد
۶۱۱ میلیون لیتر بنزین در آذربایجان‌شرقی مصرف شد
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان‌شرقی با ارائه گزارش مقایسه‌ای ازآمار مصرف فرآورده‌های نفتی در 6 ماهه اول سال ۱۳۹۷ از افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در استان خبر داد.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان‌شرقی، ابوالفضل روح اللهی ضمن قدردانی از خدمات شبانه‌روزی کارکنان منطقه، شرکت‌های حمل و نقل فرآورده‌های نفتی و رانندگان محترم نفتکش در امر تأمین و توزیع بی‌وقفه و مطلوب سوخت در گستره عملیاتی استان اظهار داشت: مصرف بنزین معمولی و سوپر در ۶ ماهه اول سال ۹۷ بالغ بر۶۱۱ میلیون لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ مقدار ۹ درصد رشد داشته است.

وی افزایش تردد خودروها و سفرهای داخلی را از دلایل رشد مصرف بنزین در بازه زمانی مذکور عنوان کرد و افزود: مصرف نفت گاز منطقه در ۶ ماهه اول سال جاری ۵۸۵ میلیون لیتر بوده که رشد ۴ درصدی را نسبت به شش ماهه اول سال۹۶ شاهد هستیم.

روح اللهی با اعلام کاهش مصرف ۹۷ درصدی نفت کوره با مصرف چهار میلیون ۲۰۰ هزار لیتر ، کاهش ۱۲ درصدی نفت سفید با مصرف ۱۷ میلیون ۷۰۰ هزار لیتر نیز کاهش ۱۵ درصدی گاز مایع گفت: توسعه گاز رسانی و بهره‌مندی از نعمت گاز طبیعی در روستاها و تبدیل سوخت نیروگاه‌‌ها، صنایع و مصرف کنندگان عمده به گاز طبیعی موجب کاهش مصرف فرآورده‌های مذکور در ۶ ماهه اول سال ۹۷ گردیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان‌شرقی با اشاره به پرداخت یارانه سوخت اظهار داشت: یارانه تخصیصی به انواع فرآورده های توزیع شده در ۶  ماهه اول سال جاری بیش از ۱۹ هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی در این خصوص افزود: این میزان یارانه به فرآورده‌های بنزین، نفت گاز، نفت سفید، نفت کوره و گاز مایع، به مصرف کنندگان بخش صنعت، حمل و نقل، کشاورزی و خدمات تخصیص یافته است.

روح‌اللهی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان یارانه پرداختی به فرآورده نفتگاز با یازده هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بوده که نشان از توجه دولت به حمایت از بخش صنعت، کشاورزی و حمل و نقل دارد.

وی با اشاره به آمادگی کامل منطقه آذربایجان شرقی در تأمین سوخت زمستانی گفت: در شهریور ماه ۹۷ کالابرگ نفت سفید به مقدار ۶۶۰ لیتر برای خانوارهای روستایی فاقد گاز طبیعی، عشایر و جنگل نشینان استان آذربایجان شرقی اختصاص یافته که تا ۲۰ آبان ماه۹۷ دارای اعتبار است.

روح اللهی یادآور شد: برای خانوارهای مذکور در سال ۹۷ حدود سه هزار لیتر نفت سفید در نظر گرفته شده که ۱۳۲۰ لیتر آن تا کنون اختصاص یافته و مابقی تاپایان سال به صورت کالابرگ اعلام و تحویل این خانوارها خواهد شد.