پایان اولین کنگره اورآسیایی علوم ورزشی به میزبانی تبریز
پایان اولین کنگره اورآسیایی علوم ورزشی به میزبانی تبریز
اولین کنگره اورآسیایی علوم ورزشی که به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد، روز پنج شنبه با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان رسید.

به گزارش عصر تبریز، دانشگاه تبریز از صبح روز چهارشنبه میزبان اولین کنگره اورآسیایی علوم ورزشی بود. این کنگره که با توجه به رویداد تبریز ۲۰۱۸ میزبانی آن به شهر تبریز اعطا شده بود عصر روز پنج شنبه با برگزاری مراسم اختتامیه در سالن کنفرانس دانشکده برق دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد. شرکت کنندگان خارجی حاضر در اولین کنگره اورآسیایی علوم ورزشی در روز سوم کنگره (جمعه) در تور تبریز گردی حضور یافته و از اماکن دیدنی و تاریخی شهر اولین ها دیدن خواهند کرد.

نفرات برگزیده در بخش مقالات در پایان مراسم اختتامیه جوایز خود را از مسئولین کنگره دریافت کردند. در مراسم اختتامیه همچنین از میهمان خارجی و چند تن از مسئولین برگزاری کنگره نیز با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد. تمامی شرکت کنندگان در کارگاه های علمی برگزار شده در حاشیه اولین کنگره اورآسیایی علوم ورزشی نیز گواهی شرکت بین المللی دریافت کردند.

در مراسم اختتامیه پروفسور مهمت گونای، رئیس اتحادیه اوراسیایی علوم ورزشی اظهار داشت:

«حضور در شهر تبریز یک اتفاق بسیار خوب بود. ما در شهر تبریز میزبانی خوبی شاهد بودیم. از تک تک افرادی که برای برگزاری این کنگره زحمت کشیده و خاطرات خوبی را برای ما به وجود آوردند صمیمانه تشکر می کنم. برگزاری این کنگره در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت و شروع آن در شهر تبریز یک اتفاق بسیار خوب بود. امیدواریم در سال های آینده نیز بتوانیم ادوار دیگر این کنگره را برگزار و اهداف علمی، ورزشی و صلح طلبانه خود را دنبال کنیم.»

لازم به ذکر است که ۶۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده بود که از این تعداد بیش از ۴۵۰ مقاله پذیرفته شد. از بین مقالات پذیرفته شده حدود ۸۰ مقاله در قالب سخنرانی و بقیه مقالات نیز در قالب سخنرانی کوتاه در چهار محور و پانل این کنگره شامل فیزیولوژی ورزشی، حرکت ورزشی، مدیریت ورزشی و طب ورزشی ارایه شد. در اولین کنگره اورآسیایی علوم ورزشی در طول دور روز ۱۸ سخنرانی و ۷ کارگاه عملی نیز برگزار شد.

انتهای پیام/س