چرایی ناموفق بودن بازی‌های رایانه‎ای ایرانی در جذب مخاطب
چرایی ناموفق بودن بازی‌های رایانه‎ای ایرانی در جذب مخاطب
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخصوص چرایی ناموفق بودن بازی های رایانه ای ایرانی، گفت: عواملی مختلفی از جمله کیفیت پایین، تبلیغات ناکافی و قاچاق در این امر اثرگذار است.

به گزارش عصرتبریز، محمداسماعیل سعیدی درخصوص چرایی ناموفق بودن بازی‌های رایانه‌ای ایرانی در جذب کاربر، گفت: اگرچه طراحان بازی‌های رایانه‌ای در ایران توانسته‌اند به مهارت‌های خوبی دست یابند اما هنوز از نظر گرافیکی قادر به رقابت با همتایان خارجی خود نیستند. ساخت این بازی‌ها به تکنیک‌ها و تجهیزاتی نیاز دارد و از آنجایی که سرمایه گذاری چندانی در این زمینه انجام نمی‌شود نمی‌توان امکانات و ابزآلات موردنیاز را تهیه کرد.

مادامی که از بازی های رایانه‌ای ایرانی حمایت‌های مالی نشود فراگیری چندانی به دست نمی‌آورند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای را نباید صرفا پدیده‌ای برای سرگرمی کودکان و نوجوانان دانست، افزود: تولیدکنندگان بازی‌های رایانه ای برای گسترش محصولات خود به حمایت‌های مالی نیاز دارند؛ برای فعالیت و مشارکت بخش خصوصی در حوزه بازی‌های رایانه ای باید مشوق هایی در نظر گرفته شود. مادامی که از بازی های رایانه‌ای ایرانی حمایت‌های مالی نشود فراگیری چندانی به دست نمی‌آوردند.

تبلیغات موثر یکی عوامل مهم در جذب مخاطب در بازی های رایانه ای

وی تبلیغات را یکی عوامل مهم در جذب مخاطب و کاربر دانست و بیان کرد: متاسفانه فعالان عرصه بازی های رایانه ای از توانایی و ظرفیت تبلیغات غافل شده اند و فقط در موارد محدود تبلیغی در این زمینه از صداوسیما پخش می شود؛ تبلیغات باید وسیع، گسترده، اثرگذار و فراگیر باشد درغیر این صورت نتیجه‌ی دلخواه به دست نمی‌آید.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: اگرچه تبلیغات پشتیبانی برای رونق بازی‌های رایانه ای محسوب می شود اما در صورتی اثرگذار است که محصولات از کیفیت موردقبول برخوردار باشند.

سعیدی با تاکید بر اینکه واردات بازی‌های رایانه ای محدود شود، خاطرنشان کرد: بازی‌های خارجی حاصل سرمایه گذاری های هنگفت و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته است در نتیجه همتایان ایرانی قادر به رقابت با این محصولات نیستند نکته حائز اهمیت جلوگیری از قاچاق بازی های رایانه‌ای است بسیاری از بازی های موجود در بازار از مرزها و غیرقانونی وارد کشور شده اند این نوع اقدامات از یک سو اقتصاد و از سوی دیگر فرهنگ را مورد هجمه قرار می دهد.

دریافت مالیات از بازی های خارجی تا حدودی مانع گسترش این بازی ها در کشور می‌شد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می توان با دریافت مالیات از بازی های خارجی تا حدودی مانع گسترش این بازی ها در کشور شد اما باید به دو نکته در این زمینه توجه کرد؛ نخست آنکه دریافت مالیات مشوقی برای افزایش قاچاق در این زمینه نباشد و دوم آنکه این اقدام باعث ایجاد انحصار برای بازی های داخلی نشود زیرا در صورت ایجاد انحصار تولیدکنندگان داخلی ضرورتی برای پیشرفت و بهبود بازی ها احساس نمی کنند./

انتهای پیام/