کیفیت، با تعهدِ مدیریت ارشد شکل می‌گیرد/ انتقاد از عدم حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب تبریز
کیفیت، با تعهدِ مدیریت ارشد شکل می‌گیرد/ انتقاد از عدم حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب تبریز
نایب رئیس مجلس با انتقاد از عدم حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاح نمایشگاه کتاب تبریز، گفت: کیفیت، با تعهدِ مدیریت ارشد شکل می‌گیرد و مدیر ارشدی که چنین مراسمی برای او بی‌ارزش باشد، سازمان متبوعش به دنبال ارزش نیست.

به گزارش خبرنگار عصر، مسعود پزشکیان عصر امروز در آئین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و ششمین دوره نمایشگاه نشر دیجیتال، اظهارکرد: در قرآن آمده، خداوند وقتی آدم را بعنوان خلیفه می‌خواهد انتخاب کند به ملائکه موضوع را می‌گوید اما فرشتگان مخالفت می‌کنند و می‌گویند چرا موجودی را که جنایت می‌کند به‌عنوان خلیفه برمی‌گزینی اما خداوند می‌گوید ما می‌دانیم آنچه را که شما نمی‌دانید.

وی افزود: انسان مسجود ملائک شد نه به‌خاطر نماز خواندن و روزه گرفتنش بلکه ملائک مجبور شدند که در برابر انسان سر خم کنند چون یک دارایی ارزشمند‌ به‌نام علم داشت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علم است که تمام موجودات هستی را در برابر انسان کوچک می‌کند، تصریح کرد: در نگاه اعتقادی و بر اساس یک حدیث قدسی، خداوند زمین و آسمان‌ها را برای انسان خلق کرده و به تبع آن باید گفت حیات انسان به علم و حیات علم به عمل و حیات عمل به اخلاص وابسته است. 

وی اذعان داشت: اگر ما مسلمانیم و اعتقاد به اسلام داریم؛ وجود و هستی ما بر آن است که به دنبال علم و دانش برویم چراکه خداوند کتاب را فرستاده تا انسان را بزرگ و عزیز شمارد.

وی با طرح این سوال که چرا امروز بزرگ نیستیم؟ تصریح کرد: چون با کتاب و علم بیگانه‌ایم. برازنده ما نیست که در جامعه‌ای باشیم که با مشکلات اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و از جمله بیکاری دست‌و‌پنجه نرم کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه مشکل ما این است که نتوانستیم الگویی برای جوانان در خواندن، نوآوری و خلاقیت باشیم، توضیح داد: مقصر وضعیت کنونی ما مسوولان هستیم که نتوانستیم مشکلات را با علم حل کنیم و نسل جوان را دنباله‌رو علم تربیت کنیم و متاسفانه همیشه شعار داده‌ایم اما امیدواریم این نوع نمایشگاه‌های فرهنگی ابزاری برای تغییر رفتارمان باشد.

پزشکیان با اشاره به اینکه علم یک بحث بوده و فهمیدن یک بحث دیگر است، عنوان کرد: اینکه هر کتابی را بخوانیم بی‌معنی است چراکه کتاب باید با رفتار، نیاز، رسالت و مسوولیت‌هایمان سازگار باشد.

وی با گلایه از عدم حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز، متذکر شد: چه چیزی با ارزش‌تر و مهم‌تر از کتاب و کتابخوانی است؟ کدام جلسه، موضوع، حادثه و اتفاقی مهم‌تر از کتاب و تبلیغ رفتار در جامعه است؟ فرصتی بهتر از این برای حضور وزیر وجود نداشت!

پزشکیان در پایان خاطرنشان کرد: کیفیت، با تعهدِ مدیریت ارشد شکل می‌گیرد و مدیر ارشدی که چنین مراسمی برای او بی‌ارزش باشد، سازمان متبوعش به دنبال ارزش نیست.

انتهای پیام/م