نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های فرهنگی، در شأن شهر تبریز نیست/ قول کمک ۱۵۰ میلیون تومانی برای تجهیز کتابخانه‌های روستایی استان
نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های فرهنگی، در شأن شهر تبریز نیست/ قول کمک ۱۵۰ میلیون تومانی برای تجهیز کتابخانه‌های روستایی استان
معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های فرهنگی همچون مرمت مقبره‌الشعرا در شأن نام و آوازه شهر تبریز نیست.

به گزارش خبرنگار عصر، سیدهادی حسینی عصر امروز در آئین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و ششمین دوره نمایشگاه نشر دیجیتال، اظهارکرد: نمایشگاه کتاب تهران تقریبا تجمیعی از تمام ‌نمایشگاه‌ها در سطح کشور است اما بر اساس نگاه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه‌های استانی کتاب در سی‌ودو استان کشور برگزار می‌شوند.

وی با بیان اینکه حتما باید آقای وزیر خودشان تشریف می‌آوردند، افزود: بنده حامل سلام ایشان هستم و حتما گلایه آقای پزشکیان درخصوص عدم حضور آقای وزیر را به شخص وزیر منتقل می‌کنم البته حس ما هم این است که باید همه جا حضور داشته باشیم.

معاون حقوقی،‌ امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به ما اهل کتاب می‌گویند، تصریح کرد: از بین پیامبران، خداوند فقط به بعضی‌ها کتاب داده و آنها ماندگارترین‌اند که این موضوع نشان می‌دهد کتاب سبب ماندگاری تفکر، اندیشه، دین و یک جامعه است.

وی اضافه کرد: خدواند کتابِ اکمل را به ما عنایت فرموده و درس زندگی و راه سعادت در آن کتاب نهفته است.

حسینی با بیان اینکه طبق عادتم در سفر به استان‌ها قول مساعدت مالی از استانداران جهت کمک به تجهیز کتاب‌خانه‌های روستایی را می‌گیرم، گفت: در مجموع مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان از سوی بنده و استاندار آذربایجان‌شرقی جهت خریداری تعدادی کتاب از این نمایشگاه و اهدا به کتابخانه‌های روستایی استان اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک سیزدهم از بودجه مصوب فرهنگی کشور به ما می‌رسد، تصریح کرد: از مردم آذربایجان بخاطر انتخاب نمایندگان خوب تشکر می‌کنم که انصافا همگی در طول ادوار مختلف مایه افتخار بوده و هستند و با توجه به رسیدن فصل تصویب بودجه کشور در مجلس، از نمایندگان استان آذربایجا‌ن‌شرقی خواهش می‌کنم تلاش کنند تا در تدوین بودجه سال ۹۸، بودجه حوزه فرهنگ کمی نسبت به گذشته رشد پیدا کند.

حسینی، با اشاره به اینکه اکنون دستمان را به سوی خیرین دراز کرده‌ایم، اذعان داشت: سرانه کمک به مساجد و کانون‌های فرهنگی مساجد زیر یک میلیون تومان است در حالی که ۲۳ هزار مسجد تحت پوشش وزارت فرهنگ بوده و در برنامه ششم توسعه حمایت از ۷۰ هزار مسجد پیش‌بینی شده است.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم همه دست‌به‌دست هم دهیم تا کتابخوانی تبدیل به یک فرهنگ شود، یادآور شد: در دنیا ایران را بعنوان قطب فرهنگ می‌شناسند به‌گونه‌ای که هیچکس به خودروهای تولید ایران و یا دستاوردهای کشاورزی آن افتخار نمی‌کند اما همه‎ی عالم در برابر فرهنگ ایرانی سر تعظیم فرود می‎آورند و‌ کلاه از سر برمی‌دارند.

حسینی گفت: اگر فرهنگ جامعه رشد و تعالی پیدا کند به تبع آن صنعت، تولید، پزشکی و … نیز توسعه خواهد یافت.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز از تعدادی از پروژه‌های فرهنگیِ نیمه‌تمام تبریز بازدید کردم، خاطرنشان کرد: نیمه‌تمام ماندن پروژه‌هایی همچون مرمت مقبره‌الشعرا در شأن نام و آوازه شهر تبریز نیست و باید در اعتبارات و ردیف‌های ملی بودجه مورد نیاز این نوع پروژه‌ها آورده شوند و به‌زودی به سرانجام برسند.

انتهای پیام/م