توضیحات مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در خصوص آمارهای ارائه شده در برنامه «مطالبه» شبکه سهند
توضیحات مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در خصوص آمارهای ارائه شده در برنامه «مطالبه» شبکه سهند
مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در خصوص انتقاد از آمارهایی که در برنامه مطالبه سهند مطرح کرده بود توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در برنامه مطالبه آمار کلی گردشگران به استان اعلام شد.

مرتضی آبدار در واکنش به انتقاد اصحاب رسانه از آماری که در برنامه‌ی «مطالبه» شبکه استانی سهند ارائه کرده بود، به خبرنگار عصر گفت: بنده در برنامه‌ی «مطالبه» آمار کلی گردشگران ورودی به استان آذربایجان‌شرقی را اعلام کردم؛ که این آمار حدود ۴۹۳هزار نفر می‌باشد که از نوردوز، نجخوان و … بصورت زمینی، ریلی و هوایی وارد استان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای از این گردشگران فقط جهت خرید وارد تبریز شده و گردشگرِ تجاری و گُذری محسوب می‌شوند، افزود: آمار دقیق احصا شده از هتل‌داران در خصوص اقامت گردشگران در هتل‌های استان در هفت ماه گذشته (۲۱۶ روز) حدود ۹۸ هزار و ۶۰۰ نفر است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان، تصریح کرد: امسال برای اولین بار است که در high season و low season هتل‌ها شلوغ هستند؛ یعنی در سال‌های گذشته معمولا پیش از شهریور ماه حدود ۷۰درصد هتل‌ها پر می‌شدند و پس از آن در ماه شهریور ظرفیت‌ها تکمیل بودند و در ماه‌های مهر، آبان و آذر نیز آمار اشغال هتل‌های استان حدود ۱۳ درصد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد اشغال هتل‌های آذربایجان‌شرقی توسط گردشگران خارجی است و مابقی از سایر استان‌های کشور به آذربایجان‌شرقی سفر می‌کنند.

انتهای پیام/م