گزینه‌های متفاوتی برای استانداری آذربایجان‌شرقی مطرح‌اند/ استاندار باید فردی شاخص، فراجناحی و دور از تعصب سیاسی باشد
گزینه‌های متفاوتی برای استانداری آذربایجان‌شرقی مطرح‌اند/ استاندار باید فردی شاخص، فراجناحی و دور از تعصب سیاسی باشد
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه گزینه‌های متفاوتی برای استانداری آذربایجان‌شرقی مطرح‌اند، گفت: استاندار باید فردی شاخص، فراجناحی و دور از تعصب سیاسی باشد.

معصومه آقاپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار عصر، با اشاره به روند انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی و جلسه امشب (یکشنبه) مجمع نمایندگان، اظهارکرد: هیچ گزینه‌ای در جلسه‌ی هفته گذشته مجمع نمایندگان استان رد و یا انتخاب نشده تا بررسی‌های بیشتر صورت گیرد.

وی افزود: تمامی نمایندگان در مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی مصمم هستند که فردی شاخص، فراجناحی و دور از تعصب سیاسی انتخاب شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه استاندار آذربایجان‌شرقی بایستی با صنعت و ظرفیت‌های صنعتی استان آشنایی داشته باشد، تصریح کرد: علاوه بر این، باید فردی انتخاب گردد که بر موضوع جذب گردشگر و سرمایه‌گذار به آذربایجان‌شرقی توجه ویژه‌ای داشته و از بدو انتصاب، با برنامه‌ای عملیاتی بتواند در شرایط اقتصادی فعلی که دور جدیدی از تحریم‌های آمریکا بر ما تحمیل شده‌اند، گام‌هایی عملی و اجرایی برای رونق و توسعه‌ی اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی بردارد.

نماینده مردم شبستر در مجلس، در پاسخ به سوالی درخصوص اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه «آقای منادی از چندین نماینده استان در مجلس، امضایی جهت تصدی استانداری آذربایجان‌شرقی اخذ نموده است»، توضیح داد: آقای منادی نیز همچون سایر افراد فقط در حد یک گزینه بود و هیچ امتیاز و برتری نسبت به سایر گزینه‌ها ندارد.

وی افزود: آقای منادی پیش از مطرح‌شدن به‌عنوان یکی از کاندیداها، نظر و رأی از چند نماینده استان در خصوص حضورش بین کاندیداهای تصدی پست استانداری آذربایجان‌شرقی خواسته بود که به تبع آن نمایندگان نیز در پاسخ، فقط حضور او در میان سایر کاندیداها را پذیرفته بودند که این مورد دلیلی بر انتخاب و یا رد یک گزینه نمی‌تواند باشد.

آقاپور در ادامه‌ی گفت‌وگو با خبرنگار عصر، یادآور شد: گزینه‌های متفاوتی برای استانداری آذربایجان‌شرقی مطرح‌اند اما مهمترین ملاک ارزیابی، شاخص‌هایی هست که مجمع نمایندگان استان برای گزینش فرد مورد نظر تعریف کرده‌اند تا بتوانند در راستای هماهنگی با وزارت کشور، اصلح‌ترین فرد را برای سکان‌داری و قبولِ مسوولیت استانداری آذربایجان‌شرقی انتخاب کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از خدمات دو استاندار سابق، آقایان جبارزاده و خدابخش که در طول نمایندگی بنده با وجود مارپیچ‌های سخت اقتصادی و بحران‌های متفاوت، همکاری بسیار ارزشمندی با تمامی نمایندگان استان داشتند و زحمات زیادی برای استان آذربایجان‌شرقی کشیده‌اند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/آ