یک ‌میلیون دانش‌آموز نیازمند حمایت در برابر آسیب‌های اجتماعی هستند
یک ‌میلیون دانش‌آموز نیازمند حمایت در برابر آسیب‌های اجتماعی هستند
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یک‌میلیون دانش‌آموز در کشور نیازمند حمایت‌های بیشتری در برابر آسیب‌های اجتماعی هستند.

به گزارش عصرتبریز، سلمان خدادادی ظهر امروز (پنج‌شنبه) در همایش خیرین مدرسه‌ساز کشور در مشهد، اظهار‌کرد: شاخص توسعه‌یافتگی در دنیا، نیروی انسانی است و تربیت نیروی انسانی نیازمند فضاهای آموزشی مناسب است که خیرین در این مهم نقش بسیار پررنگی دارند.

وی افزود: ۱۴ میلیون دانش‌آموز در کشور وجود دارد که برای تربیت این دانش‌آموزان نیازمند مکان مناسب هستیم و ساخت این فضاها نیز نیازمند دقت و ظرافت بسیاری است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: ۱ میلیون از دانش‌آموزان کشور بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند که ۴۰۰ هزار نفر از آنها نیاز به امدادهای اورژانسی و ۱۰۰ هزار نفر نیازمند کمک‌های آنی هستند.

وی گفت: در کنار ساخت مدرسه باید ساخت مراکز فرهنگی، کتابخانه و اردوگاه برای پرورش فکری دانش‌آموزان نیز مورد توجه باشد چراکه اگر دانش‌آموزی آسیب ببیند در آینده برای جبران و درمان این آسیب‌ها هزینه‌های بسیاری باید انجام شود.

خدادادی تاکید کرد: بررسی‌هایی که انجام شده نشان داده مدارسی که توسط خیرین ساخته می‌شود بسیار مقاوم‌تر از مدارسی است که توسط دولت ساخته شده است چراکه خیرین با عشق و علاقه به این کار می‌پردازند.

نماینده مردم ملکان در مجلس، بیان کرد: این قبیل همایش‌ها در مناطق محروم نیز باید برگزار شود تا خیرین و مدیران از نزدیک نیز با مشکلات آشنا شوند کما اینکه در حوزه انتخابیه بنده ۲۰ مدرسه توسط خیرین ساخته شده است و فقط یک مدرسه توسط دولت ساخته شده که جای تامل دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: خیرین مدرسه‌ساز مجلس و نمایندگان را در کنار خود ببینند و هر قانونی که مانعی بر سر کارهای آنها ایجاد کرده است را با ما در میان گذاشته تا برای اصلاح آن اقدام کنیم.

انتهای پیام/