تاکید معاون استاندار آذربایجان‎شرقی بر شنا‌سایی مسیرهای صعب‌العبور‌
تاکید معاون استاندار آذربایجان‎شرقی بر شنا‌سایی مسیرهای صعب‌العبور‌
معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در بررسی ماموریت‌های واگذار شده به نهادها، بخش عمده‌ای از فعالیت‌هایشان معطوف به بعد از حادثه است، گفت: در مورد پیشگیری از بحران کار زیادی نکرده ایم.

به گزارش عصرتبریز، جواد رحمتی عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه چند سالی است در اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ تغییراتی اتفاق افتاده است که متاسفانه اتفاق خوشی نبوده است اظهار داشت: قبلا اعتبارات این بخش جزو مطمئن ترین اعتبارات بود وتخصیص آن صد در صد بود که مدیریت آن دست وزیر کشور بود.

وی بیان کرد: نماینده هیئت دولت در استان ماموریت مستقیم در بحث‌های امنیتی و اشتغال دارد و با تشخیصی که انجام می‌شد در بخش پیشگیری هزینه می‌شد ولی این موضوع با تغییر در قانون مواجه شده است.

رحمتی در ادامه اذعان کرد: طبق قانون، ۵ درصد اعتبارات استان در اول سال توزیع می‌شود و این اعتبارات باید متمرکز بماند که تا پایان سال در جهت بحث‌های بحرانی با تشخیص شورا هزینه شود.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه امکانات تمام دستگاه‌ها طبق قانون در اختیار آنها قرار می‌گیرد، تشریح کرد: با تشخیص شورا در موقع اضطراری تجهیزات نهادها در خدمت مدیریت بحران قرار می‌گیرد.

وی گفت: ما یک سری امکانات دولتی داریم و یک سری از پیمانکارانی وجود دارند که در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند و ماشین آلات درجه دومی دارند که باید از این تجهیزات و امکانات نیز بهره‌برداری کنیم.

رحمتی تشریح کرد : ادارات دولتی باید با همدیگر هماهنگی‌های لازم را بکنند و مسیرهای صعب العبور را شناسایی کرده تا دستگاه‌ها در اختیار آنها گذاشته شود.

معاون استانداری آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر اینکه در بررسی ماموریت‌های واگذار شده به نهادها، بخش عمده‌ای از فعالیت‌هایشان معطوف به بعد از حادثه است، ابراز داشت: در مورد پیشگیری از بحران کار زیادی نکرده ایم.

انتهای پیام/