با فریاد کشیدن نمی‌توان به جایی رسید/ باید یاد بگیریم که با منطق حرف بزنیم
با فریاد کشیدن نمی‌توان به جایی رسید/ باید یاد بگیریم که با منطق حرف بزنیم
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به جنجال‌آفرینی تعدادی از دانشجویان در مراسم روز دانشجو گفت: با فریاد کشیدن نمی‌توان به جایی رسید؛ پس «لکم دینکم ولی دین» هر وقت با منطق پیگیر مشکلات باشید در خدمت خواهم بود.

به گزارش خبرنگار عصر، مسعود پزشکیان در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهارکرد: مشکلی که در مملکت داریم به تصور من جز این نیست که حاکمان، سیاستمداران و قانون‌گذاران باید قانون را بر اساس عدالت بنویسند، اجرا را بر اساس عدالت کنند و قضاوت را هم بر این اصل انجام دهند.

وی افزود: اجرای عدالت، مسلمان و کافر یا ترک و عرب و کرد و عجم و همچنین جنسیت، موقعیت و پست نمی‌شناسد؛ یعنی باید با همه‌ی مردم بر اساس انصاف برخورد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه «اگر عدالت را در جامعه اجرا می‌کردیم نمی‌شد که منطقه‌ای توسعه پیدا کند و در مقابل منطقه‌ای شغل و یا توسعه نداشته باشد»، تصریح کرد: متاسفانه ما در جناح و حزب یا تشکل‌ها وقتی به قدرت می‌رسیم به‌جای اینکه بر اساس عدالت عمل کنیم، جناح و دسته خود را بالا می‌کشیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، اذعان داشت: نمی‌شود در مملکت دم از آزادیِ اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی زد و نگذاشت دانشجو حرف بزند.

وی در اعتراض به جنجال‌آفرینی عده‌ای از دانشجویان که مانع سخنرانی وی شدند، گفت: منطقی که داد می‌زند منطق نیست؛ می‌دانید چرا به شما اجازه نمی‌دهند حرف بزنید؟ چون شما نیز به بقیه چنین اجازه‌ای نمی‌دهید.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به پلاکاردهای اعتراضی تعدادی از دانشجویان با اشاره به اینکه «تمام دوستانم فرزندان‌شان در آمریکا و کانادا هستند»، توضیح داد: برعکس، فرزندان من در ایران زندگی می‌کنند؛ دختر من دانش‌آموخته‌ی دانشگاه شریف بوده و مانند همه‌ی مردم به‌صورت معمولی در شرکتی استخدام شده؛ آیا همین نیز زیاد است؟ من اگر وِل بگردم و بخواهم فقط عمل انجام دهم، درآمد میلیاردی خواهم داشت.

پزشکیان، با اشاره به اینکه «باید یاد بگیریم که با منطق حرف بزنیم»، افزود: اگر تهمت زدید و در جواب به شما هم تهمت زدند، باید بپذیرید. بیایید و زندگی بنده را بعد از چهل سال پزشک بودن بررسی کنید؛ من با هیچ سهمیه‌ای بالا نیامدم؛ نه سهامی در بیمارستان‌های خصوصی دارم و نه بچه‌هایم را به خارج از کشور فرستاده‌ام و رئیس بودن فرزندانم کذب محض است و اگر همین را هم برنمی‌تابید اعلام کنید.

وی در ادامه یادآور شد: بنده پزشکی هستم که متهم به مخالف ‌بودن با پزشکان هستم؛ بله همینطور است چراکه من به بی‌عدالتی آن‌ها اعتقاد دارم؛ من هم می‌توانستم مانند سایر همکارانم مطب بزنم و بصورت قانونی میلیون‌ها پول دربیاورم.

پزشکیان افزود: برای هر عمل ما حدود بیست – سی میلیون می‌دهند اما ما اعتقاد داریم که نباید اینگونه باشد اما اگر شما مرد هست وقتی در چنین جایگاهی قرار گرفتید این‌چنین زندگی کنید؛ من نایب رئیس مجلسم اما از پاویون فرودگاه نمی‌روم و در میان صف‌های مردم می‌ایستم.

«اگر دانشگاه و دانشجو بر اساس عدالت و حق قیام کند برای نجات مردم و خدمت به مردمش راه پیدا می‌کند» او با بیان این مطلب خطاب به دانشجویان گفت: شما اگر نمی‌دانید چه کسانی در این مملکت برای آزادی مملکت تلاش می‌کنند و نتوانید با آن‌ها هم صدا شوید، چگونه دم از عدالت و آزادی می زنید؟ این است منطقی که در دانشگاه ایجاد کرده‌اید؟

پزشکیان با اظهار ناراحتی از نحوه برخورد عده‌ای از دانشجویان حاضر در این مراسم، بیان کرد: به‌عنوان نماینده مردم و از سویی به‌عنوان عضو هیات علمی دانشگاه مدعی‌ام اگر از دستم برآید، مشکلات دانشجویان را پیگیری خواهم کرد؛ پس «لکم دینکم ولی دین» هر وقت با منطق پیگیر مشکلات باشید در خدمت خواهم بود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه «با فریاد کشیدن نمی‌توان به جایی رسید»، خاطرنشان کرد: اگر گروه‌ها و جناح‌های دانشجویی حرفی برای گفتن دارند نمایندگانی را تعیین کنند تا حرف‌هایشان را بیاورند و ما پیگیری کنیم.

انتهای پیام/م