اورژانس هوایی میانه آماده خدمات‎رسانی به بیش از ۴۰۰ شهر و روستا/ تاخیر در فرآیند درمانی به قیمت جان بیماران تمام می‌شود
اورژانس هوایی میانه آماده خدمات‎رسانی به بیش از ۴۰۰ شهر و روستا/ تاخیر در فرآیند درمانی به قیمت جان بیماران تمام می‌شود
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: اورژانس هوایی شهرستان میانه راه اندازی شد و آماده خدمات‌رسانی به بیش از ۴۰۰ شهر و روستا است.

به گزارش عصرتبریز، یعقوب شیویاری در رابطه با راه اندازی اورژانس هوایی میانه گفت: فلسفه اورژانس هوایی کشور تسهیل انتقال بیماران به مراکز درمانی و بهداشتی در مناطق صعب العبور وحادثه‌خیز کشور به ویژه در ایام سرد سال است

تاخیر در فرآیند درمانی به قیمت جان بیماران تمام می‌شود

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از روستا‌ها به دلیل مسیر‌های صعب العبور امکان دسترسی زمینی و انتقال سریع بیمار به بیمارستان‌ را ندارند و از این جهت با مشکلات بسیار زیادی رو برو می‌شوند. تاخیر در فرآیند درمانی برخی از بیماران ممکن است به قیمت جانشان تمام شود.

صعب العبور بودن مناطق، مانع رسیدن به موقع بیماران به مراکز درمانی است

وی ادامه داد: راه اندازی اورژانس هوایی در شهرستان میانه بسیار مهم و حائز اهمیت بود چرا که بسیاری از بیماران باید در زمان طلایی و حیاتی به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل می‌شدند و به دلیل صعب العبور بودن برخی از مناطق امکان تردد زمینی وجود نداشت. در این راستا به واسطه عضویتم در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درخواست خود را با مسئولین مربوطه ارائه کردم، که بعد از پیگیری های متعدد و همکاری مدیریت بحران استان اعتبارات ویژه‌ای برای راه اندازی اورژانس هوایی پرداخت شد. خوشبختانه بعد از فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم، هفته گذشته یک فروند هلیکوپتر اورژانس در پد هوایی بیمارستان خاتم الانبیاء میانه به زمین نشست.

شیویاری تصریح کرد: اورژانس هوایی میانه به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به مردم ۴۰۰ روستای اطراف شهرستان میانه، روستا‌های استان زنجان، اردبیل، سراب، خلخال، بستان آباد و بسیاری از شهرستان‌ها است، هلیکوپتر اورژانس هوایی میانه می‌تواند ۳۰۰ کیلومتر را به صورت رفت و برگشت، طی و ارائه خدمات کند و طبیعتاً در صورت امکان سوخت گیری در مسیر این فاصله به مراتب بیشتر خواهد شد.

اورژانس هوایی میانه آماده خدمات رسانی به بیش از ۴۰۰ شهر و روستا

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای تصریح کرد: خوشبختانه راه اندازی اورژانس هوایی در میانه، شرایط روحی و روانی خوبی میان مردم ایجاد کرد، چرا که متوجه تلاش مسئولین برای بهبود خدمات‌رسانی در حوزه درمان شدند، از طرفی انتظار به حق مردم شهرستان میانه از بنده به عنوان نماینده آنها در کمیسیون بهداشت مجلس محقق شد.

ضرورت توسعه اورژانس هوایی کشور

شیویاری، با اشاره به ضرورت راه اندازی اورژانس کشور درهمه مناطق کشور گفت: اورژانس هوایی به عنوان یک تکنولوژی روز در همه کشور‌های جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، راه اندازی گسترده در کشور ما نیز می‌بایست زود‌تر انجام می‌شود. ما در حوزه سلامت و درمان با مشکلات و کمبود‌هایی مواجه هستیم اما هیچ چیز نباید مانع حرکت رو به جلو و توسعه خدمات درمانی در کشور شود، راه اندازی و توسعه اورژانس هوایی در برنامه ششم توسعه و طرح تحول سلامت نیز دیده شده است، از طرفی یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان نیز استقرار اورژانس هوایی در همه مناطق کشور به ویژه مناطق صعب العبور است تا مردم بتواند از خدمات آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/