مجوز قطع درختان محله «فرشته جنوبی» در سال ۹۴ صادر شده بود
مجوز قطع درختان محله «فرشته جنوبی» در سال ۹۴ صادر شده بود
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: مجوز قطع درختان محله فرشته جنوبی برای اتمام پروژه دوکمال در سال ۹۴ صادر شده بود.

به گزارش عصرتبریز، علی مدبر با بیان این‌که قطع و جابجایی درختان این محدوده به‌علت اتمام مرحله پایانی پروژه اتصال خیابان دوکمال به فرشته جنوبی، مصوبه کمیسیون ماده هفت را داشته است، گفت: در تاریخ بیست و ششم بهمن سال ۹۴ با درخواست شهرداری منطقه، این موضوع به تصویب کمیسیون مذکور رسید.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه برای اجرای پروژه باید حدود ۲۳۰ درخت در مرحله اول جابجا و در صورت عدم وجود شرایط جابجایی درخت قطع شود.

وی با بیان این‌که شمار دقیق درختان قطع شده در این محدوده در چند وقت اخیر مشخص نیست، افزود: به‌علت اعتراض‌هایی که در این رابطه به وجود آمد با وجود قانونی بودن کار، این اقدام فعلاً متوقف شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز ادامه داد: موضوع درختان این محدوده به‌زودی دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری ۱۶۰ هزار اصله درخت در تبریز کاشته شده و حدود ۱۲۰ هزار اصله درخت به صورت رایگان در بین همشهریان، کارخانجات صنعتی و ادارات و مراکز عمومی توزیع شده است، اظهار کرد: این درختان در حقیقت جایگزین درختان قطع شده و حتی بیش از میزان درختان قطع شده است.

مدبر افزود: به‌علت بروز ترافیک در ساعت‌های روز، این اقدام به صورت شبانه توسط شهرداری منطقه انجام شد.

وی یادآور شد: وظیفه ما حفظ فضاهای سبز و درختان سطح شهر است که در این راستا جز در موارد استثنایی و خاص (خطر سقوط درخت، شیوع بیماری در بین درختان) و با نظر کمیسیون حفظ و گسترش، هیچ مجوزی برای قطع درختان صادر نمی‌شود، در این زمینه سالانه چندین مورد اتفاق می‌افتد که برای آن نیز کمیسیون تصمیم گیری می‌کند.

انتهای پیام/