جزئیات نامه وزیر آموزش‎وپرورش به رهبر انقلاب درباره تبلیغات موسسه‎های آموزشی
جزئیات نامه وزیر آموزش‎وپرورش به رهبر انقلاب درباره تبلیغات موسسه‎های آموزشی
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره نامه وزیر آموزش و پرورش به رهبر معظم انقلاب درباره تبلیغات پرتعداد و ناسالم برخی موسسه های آموزشی در رسانه‎ها، گفت: دغدغه وزیر آموزش و پرورش به نوعی به خواسته خانواده ها و والدین دانش آموزان تبدیل شده است.

به گزارش عصرتبریز، زهرا ساعی گفت: کتاب های کمک درسی باید به ندرت و محدود باشد و فقط برای برخی مقاطع تحصیلی منتشر شود؛ همانگونه که در گذشته کتاب های کمک درسی مربوط به سال آخر دبیرستان بود و روی مهارت تست زنی تمرکز بیشتری داشت.

نظارت‌ بر تبلیغات آموزشی صداوسیما جدی‌تر می‌شود/ نباید به بهانه کسب درآمد نظام تعلیم و تربیت را به هم ریخت

وی یادآوری کرد: اکنون کتاب های کمک درسی به مقطع دبستان رسیده و استرس، نگرانی و دلهره به سنین پایین منتقل شده است؛ در حالی که دانش آموزان باید آرام و بدون دغدغه باشند و آموزش، ورای این مسائل است. آموزش یعنی مهارت آموزی که باید به صورت تئوری و عملی باشد؛ در حالی که ما فقط می خواهیم ذهن دانش آموزان را کانالیزه کنیم و یک بعدی بار بیاوریم تا فقط به تست و کتاب و نمره فکر کنند.

دغدغه خانواده ها درباره کتاب های کمک درسی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره نامه وزیر آموزش و پرورش به رهبر معظم انقلاب درباره تبلیغات پرتعداد و ناسالم برخی موسسه های آموزشی در رسانه ها افزود: دغدغه وزیر آموزش و پرورش به نوعی به خواسته خانواده ها و والدین دانش آموزان تبدیل شده است.

کارشناسان قلابی مافیای کنکور در برنامه‌های صداوسیما/ ارتباطات موسسات آموزشی با تولیدکنندگان برنامه‌ها

وی ادامه داد: تبلیغات صداوسیما در این زمینه حتی خانواده هایی که از نظر مالی مشکل ندارند دچار مشکل کرده است؛ زیرا نمی دانند فرزندان خود را به کدام کلاس بفرستند و از کدام کتاب کمک درسی استفاده کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: آنها که مشکل مالی دارند ناراحت و نگرانند که فرزندشان از دروس عقب افتاده و دچار خسران شود، زیرا نمی توانند از این کتاب ها استفاده کنند.

ساعی با گلایه از عملکرد صدا و سیما تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه، به صدا و سیما تکلیف شده است که در برخی مسائل مانند اعتیاد، برنامه های آموزشی و تبلیغاتی داشته باشد و برای آن مدت زمان تعیین شده است اما صدا و سیما به بهانه هایی مانند نداشتن بودجه به این تکلیف خود عمل نمی کند اما تبلیغات سودآور را انجام می دهد.

این نماینده عنوان کرد: خانواده ها دچار سردرگمی شده اند و نمی دانند باید چه کنند و از ما می خواهند این موضوع ساماندهی شود.

ساعی گفت: به دنبال این تبلیغات گسترده، یک چرخه معیوب ایجاد شده و تلقی دانش آموزان نیز این است که باید به کلاس موسسه های آموزشی بروند و کتاب های درسی برای آنان کافی نیست.

وی تصریح کرد: اگر مشکل تحصیلی و آموزشی داریم، باید رفع شود و اگر هم مشکلی نداریم نباید خانواده ها در این شرایط اقتصادی، هزینه های مادی و معنوی را صرف کتاب های کمک درسی و کلاس های متعدد کنند.

انتهای پیام/