شهرداری تبریز‌ هزینه‌های کفن و دفن را در «وادی رحمت» ‌کاهش ‌دهد
شهرداری تبریز‌ هزینه‌های کفن و دفن را در «وادی رحمت» ‌کاهش ‌دهد
عضو شورای شهر تبریز با پیشنهاد کم کردن هزینه‌های کفن و دفن در وادی رحمت توسط شهرداری تبریز، گفت: تمام درآمد مجموعه وادی رحمت، کمتر از یک درصد بودجه شهرداری را شامل می‌شود‌.

به گزارش عصرتبریز، فرج محمدقلی‌زاده در نود و نهمین نشست شورای کلانشهر تبریز، با اشاره به هزینه‌های گزاف خانواده معزا در کفن و دفن و اطعام مهمانان، اظهار داشت: با فرهنگ سازی صحیح، می‌توان این هزینه‌ها را کاهش داد و در مسیر درست هدایت کرد.

وی افزود: کسانی که وسع مالی خوبی داشته باشند، می‌توانند این هزینه‌ها را در حوزه‌های درمان، مسکن، فرهنگ و… صرف کنند.

این عضو شورای کلانشهر تبریز، خاطرنشان کرد: کسانی که خانواده خود را از دست می‌دهند به اندازه کافی درد و رنج دارند و نباید هزینه‌هایی مانند اطعام شب سوم و چهلم و… خانواده معزا را نگران سازد.

وی با پیشنهاد کم کردن هزینه‌های کفن و دفن در وادی رحمت توسط شهرداری تبریز، تصریح کرد: تمام درآمد مجموعه وادی رحمت، کمتر از یک درصد بودجه شهرداری را شامل می‌شود، که می‌توان با تقلیل هزینه‌های خرید قبر و کفن و دفن، به خانواده معزای کم توان کمک کنیم.

محمدقلی‌زاده با درخواستی از نماینده ولی فقیه در استان، نخبگان و روحانیون، ابراز داشت: باید با فرهنگ سازی‌های انجام یافته، سعی در برچیدن بساط اطعام در مراسم‌های ختم و چهلم شد.

وی نیز از فعالان رسانه و روزنامه نگاران، درخواست کرد تا با پرداخت به این موضوع، قباحت رفتن به اطعام مراسم ختم و چهلم خانواده معزا را برای مردم بیان کنند.

برخی از اماکن “ترلان درسی” به محلی برای ایجاد آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است

فریدون بابایی اقدم هم در این نشست شورای کلانشهر تبریز، با اشاره به وضعیت اسفناک برخی از مناطق شهرداری منطقه ۱۰، اظهار داشت: شهرداری در محله “ترلان درسی”، شهرداری منطقه ۱۰ توافق به آواربرداری خانه‌های مسکونی و انتقال اهالی آن به واحدهای نوساز کرده است.

وی افزود: آواربرداری‌های ناقص توسط شهرداری، و عدم تخریب کامل، باعث تبدیل این خانه‌ها، به محل‌های تجمع افراد شده که به محلی برای ایجاد انواع آسیب‌های اجتماعی مختلف تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه، برخی از این منازل، به دلیل ترک صاحبان منازل و کوچ آن‌ها به روستاها رها شده و یا به صورت کلنگی باقی مانده‌اند، ادامه داد: باید شهرداری با ایجاد ممیزی و تملک خانه‌ها، به تخریب این مکان‌ها همت کند.

این عضو شورای کلانشهر تبریز، با «فضای پنهان جرم» خواندن این مکان‌ها، خاطرنشان کرد: علاوه بر تجمع معتادین در این مکان‌ها، شاهد موضوعات دیگری نیز هستیم، و امیدواریم شهرداری با اقدام هرچه سریع‌تر، این فضای پنهان جرم و ناامنی برای شهروندان را تخریب کند تا پاکسازی اساسی در این مناطق و محلات صورت گیرد.