آماده تامین هرگونه امکانات برای رفع موانع گمرکی هستیم
آماده تامین هرگونه امکانات برای رفع موانع گمرکی هستیم
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: برای رفع موانع گمرکی آماده تامین هرگونه نیاز سخت افزاری و نرم افزاری هستیم.

به گزارش عصرتبریز، محسن خادم عرب‌باغی صبح امروز در جلسه مشترک با مدیران کل گمرک ایران، سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه تجارت را یادآور شد و اظهار داشت: تامین نیازهای سرمایه‌گذاری وظیفه همگانی در کشور است و در این زمینه یکی از مهم‌ترین مباحث در ارس رفع موانع گمرکی برای رونق بیش از پیش فعالیت‌های اقتصادی است.

وی افزود: وجود برخی ناهماهنگی‌ها و عدم استقرار مناسب عوامل نظارتی در گیت‌های خروجی موجب بروز مشکل در ثبت کالا و بروز شایعاتی مبنی بر قاچاق کالا از این منطقه شده است.

عرب‌باغی گفت: هرگونه ابزار مورد نیاز و اقدام لازم برای ایجاد فضای مطلوب و جلب رضایت سرمایه‌گذاران و گردشگران تامین می‌شود.

در این نشست تامین نیازهای ضروری از جمله هوشمندسازی فرآیند بررسی و ثبت کالا، اتصال دوربین‌های مدار بسته به سیستم جامع گمرکی و تجهیز مکان مورد نیاز در گیت‌های خروجی و همچنین تعرفه های گمرکی دریافت شده در این منطقه آزاد مورد بررسی قرار گرفت.

جلسه بررسی موانع گمرکی در منطقه آزاد ارس با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل امور استان‌ها و روابط بین‌الملل، امور حقوقی، مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و ترانزیت گمرک ایران و همچنین ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی در محل سازمان منطقه آزاد ارس در مرکز جلفا و نوردوز برگزار شد.