تراکتورسازی، غیر حرفه ای ترین باشگاه ایران
تراکتورسازی، غیر حرفه ای ترین باشگاه ایران
باشگاه تراکتورسازی را باید از یک بعد بسیار مهم غیرحرفه ای بنامیم.

به گزارش عصرتبریز، همان گونه که چند هفته پیش خبر دادیم و روز گذشته نیز شاهد تحقق آن با وجود تکذیب های قبلی در رسانه های دیگر بودیم، ایوب بهتاج به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه تراکتورسازی تبریز انتخاب شد. بهتاج در شرایطی مدیرعامل تراکتورسازی شد که پیش از این مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی بود. او سال گذشته مدیرکل شده بود و پیش از این در استان اردبیل، مسئولیت مشابهی داشت. او سومین مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در لیگ هجدهم به شمار می رود در حالی که اگر سال ۹۷ را مبنا قرار دهیم، این چهارمین تغییر در پست یاد شده به حساب می آید.

۴+۱ مدیر در یک سال!

تراکتورسازی پس از اینکه تحت مالکیت محمدرضا زنوزی در آمد، صادق درودگر را به عنوان مدیرعامل خود انتخاب شناخت. پیش از درودگر، مصطفی آجرلو مدیرعامل بود و پس از قطع همکاری با او، عباس الیاسی به عنوان سرپرست، مدیریت باشگاه را بر عهده داشت. درودگر خیلی زود از مدیریت تراکتورسازی کنار کشید و علیرضا اسدی جانشین او شد. اسدی نیز چند هفته پیش از این پست استعفا داد و اینک بهتاج جای وی را گرفته است.

غیرعادی، غیر حرفه ای و غیر قابل توجیه

این حجم از تغییرات در راس مدیریت باشگاه تراکتورسازی قطعا غیرعادی، غیر حرفه ای و غیر قابل توجیه است. حداقل اگر از این بعد بخواهیم باشگاههای کشور را مورد بررسی قرار دهیم، باید تراکتورسازی را در رده آخر، حرفه ای ترین باشگاههای ایران در سطح لیگ برتر ببینیم چرا که هیچ باشگاه دیگری از بین ۱۶ باشگاه حاضر در لیگ برتر، چنین حجم تغییرات را در مدیریت خود در سال جاری تجربه نکرده است.

سیاست ثبات در باشگاههای فوتبال، از ارکان غیرقابل کتمان در مدیریت این رشته ورزشی به شمار می رود. در حالی که ایجاد ثبات در یک باشگاه فوتبال وظیفه مدیرعامل آن باشگاه است، اینک پست مدیرعاملی در باشگاه تراکتورسازی فاقد ثبات است. این یک پارادوکس بزرگ است! کسی که باید ثبات ایجاد کند، خود فاقد ثبات است! آمد و رفت چهار مدیرعامل به یک باشگاه در عرض کمتر از یک سال اتفاقی عادی نیست و قطعا می تواند به این باشگاه ضربه بزند. حضور بهتاج به عنوان چهارمین مدیرعامل تراکتورسازی در سال ۹۷ را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که حضور او همراه با ثبات باشد هر چند شواهد چیز دیگری را نشان می دهد!