پرتقال و سیب شب عید در آذربایجان شرقی تامین شد/۲۶۵۰ تن سهمیه میوه شب عید استان
پرتقال و سیب شب عید در آذربایجان شرقی تامین شد/۲۶۵۰ تن سهمیه میوه شب عید استان
مدیر سازمان تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی گفت: ۷۵۰ تن سیب درختی از باغداران و ۱۹۰۰ تن پرتقال از باغداران استان مازندران خریداری و به سردخانه های استان حمل شده است.

به گزارش عصرتبریز، علی اکبر نژادرضا در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در مورد واگذاری تنظیم بازار میوه شب عید به وزارت جهاد کشاورزی، اظهارداشت: این بحث مربوط به میوه های سیب و پرتقال است که الحمدلله تامین شده و سیب به میزان کافی خریداری و ذخیره شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی گفت: ۷۵۰ تن سیب درختی از باغداران استان در مراغه، میانه، مرند، اهر و ۱۹۰۰ تن پرتقال از باغداران استان مازندران خریداری و قسمت اعظمی از آن پس از انجام مراحل سورت، ضدعفونی و بسته بندی به سردخانه های استان حمل شده است.

وی ادامه داد: پرتقال هم به میزان لازم از باغداران شمال کشور تامین و بخش عمده ای از آن به استان آذربایجان شرقی منتقل شده و بخش دیگر نیز تا پایان بهمن منتقل می‌شود.

نژادرضا خاطرنشان کرد: این میوه ها در زمان مقرر که هر ساله ستاد تنظیم بازار اعلام می کند، عرضه می شود و در اختیار همگان قرار می گیرد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان مجموع سهمیه میوه شب عید استان آذربایجان شرقی را ۲۶۵۰ تن اعلام نمود و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۴۰۰ تن افزایش یافته است.

وی انتشار اخباری در رابطه با کاهش قیمت عدس تولیدی شهرستان ورزقان تا ۱۸۰۰ تومان را نادرست اعلام کرده و گفت: شبکه تعاونی روستایی استان آذربایجان شرقی آمادگی دارد عدس های موجود کشاورزان در این شهرستان را براساس درجه پاکی به قیمتی بالاتر از مبلغ اعلامی در فضای مجازی و درقالب خرید توافقی، خریداری کند.