بهره‌برداری از ۱۷۴ پروژه فنی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در صداوسیمای آذربایجان‌شرقی
بهره‌برداری از ۱۷۴ پروژه فنی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در صداوسیمای آذربایجان‌شرقی
مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی گفت: ۱۷۴ پروژه فنی صدا و سیمای آذربایجان شرقی با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش عصرتبریز، مرتضی صفری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های فنی صدا و سیمای استان با اشاره به پروژه های فنی و توسعه ای صدا و سیما گفت: امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از ۱۴۰ پروژه فنی در حوزه های مختلف تأسیسات و ساختمان، ارتباطات زمینی و ماهواره ای، پشتیبانی و فنی و فناوری اطلاعات خواهیم بود.

وی ادامه داد: ۳۴ فرستنده تلویزیونی و رادیویی نیز در محل ستاد است که طی هفته های آتی نصب و راه اندازی خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای استان با اشاره به ۲ عنصر ارتباطی رسانه ها با مخاطب اظهار داشت: امروزه رسانه های دیداری و شنیداری با دو عنصر ارتباط خود را با مخاطب حفظ می کنند که شامل محتوا و کیفیت آثار تولیدی است.

وی ادامه داد: روزانه ۶۴ ساعت پخش داریم که شامل رادیو و تلویزیون سهند، رادیو شهری و رادیو برون مرزی است و ۹۰۰۰ ساعت از برنامه های پخش ما تولیدی هستند.

صفری تأسیسات فنی و فرستنده در استان را ۴۴۳ نقطه عنوان کرده و تأکید کرد: در حوزه فنی در سطح استان در ۴۴۳ نقطه تأسیسات و فرستنده داریم که نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی بهره برداری از ۶ فرستنده بزرگ دیجیتالی در استان را اتفاق بزرگی قلمداد کرده و عنوان کرد: ۶ ایستگاه جدید در شهرستانهای استان به بهره برداری رسید که شبکه های تلویزیونی و رادیویی را به صورت دیجیتال در اختیار بینندگان قرار خواهد داد.

صفری از توجه ویژه به نقاط مرزی را از اولویت های سازمان صدا و سیما عنوان کرده و تأکید کرد: در نقاط مرزی با بهره برداری از پروژه های فنی جدید، ۱۸ شبکه تلویزیونی و ۲۰۰ شبکه رادیویی به صورت دیجیتالی قابل دریافت است.

مدیر کل صدا و سیمای استان مهمترین مشکل فنی این مرکز را کیفیت پایین تصاویر واحد سیار معرفی کرده و افزود: مهمترین مشکل ما در در صدا و سمیای استان کیفیت پایین تصاویر ارسالی از سوی واحد سیار است که امروز با امضای تفاهم نامه ای بین استاندار آذربایجان شرقی و معاونت توسعه و فناوری صدا و سیما در پی رفع این مشکل و بهبود کیفیت تصاویر واحد سیار خواهیم بود.

معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز در این مراسم پوشش ۹۶ درصدی استان از خوب توصیف کرده و افزود: پوشش منطقه ای ۹۶ درصدی در آذربایجان شرقی، یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است، ولی ما امیدواریم که این مرکز با پوشش ۱۳۰ ایستگاه باقی مانده، به پوشش ۱۰۰ درصدی برسد.

رضا علیدادی ، آذربایجان شرقی را یکی از استانهای پیشرو در پوشش منطقه ای توصیف کرده و عنوان کرد: خوشحالم که صدا و سیمای آذربایجان شرقی مشکل پوششی ندارد و تنها مشکل این مرکز واحد سیار آن است که برای رفع آن نیز تلاش خواهیم کرد.