باز هم تجمع، باز هم کارگران بلبرینگ سازی
باز هم تجمع، باز هم کارگران بلبرینگ سازی
کارگران بلبرینگ‌سازی تبریز صبح امروز (دوشنبه) باز تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

به گزارش عصرتبریز،اگر راهتان به سمت بازار تبریز افتاده باشد، هر از گاهی شاهد تجمع و صف کشیدن عده ای مقابل ساختمان استانداری آذربایجان شرقی خواهید بود.

ظاهرا مشکلات صنف کارگری در تبریز تمامی ندارد، ورودی استانداری آذربایجان شرقی امروز هم شاهد تجمع کارگران کارخانه بلبرینگ سازی برای دریافت مطالبات معوقه اشان بود. روایتی تکراری که به رغم تصمیم گیری برای رفع آن همچنان بی فرجام مانده است.

تعداد شرکت کنندگان در تجمع به حدود ۶۰ نفر می رسد و در میان آنها بانوان نیز به چشم می خورند. تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی مقابل دیوارهای استانداری صف کشیده اند و شعارهایی سر می دهند.

این دومین تجمع کارگران بلبرینگ سازی در دو هفته گذشته است. پلیس و نیروهای انتظامی نیز در این تجمع حضور دارند. شعارهای کارگران مطالبه ای و مدنی است و رنگ و بوی سیاسی در آن دیده نمی شود.

تجمع کنندگان در دست های خود پلاکاردهایی دارند که بر روی آنها نوشته شده است: “سهم ما کارگران شرکت بلبرینگ‌‌سازی تبریز ۶ ماه بی‌پولی است، به دادمان برسید”.

در رابطه با تجمع هفته گذشته علیار راستگو، فرماندار وقت تبریز گفته بود: 《با توجه به پیگیری‌های کمیسیون کارگری استان و فرمانداری تبریز برای حل مشکل کارگران، پس از طی مراحلی معادل سه ماه از حقوق کارگران پرداخت شد》.

اما علی قاسمی یکی از کارگران بلبرینگ سازی درباره تجمع مجددشان به خبرنگار عصر می گوید: ۸ ماه است که حقوق نگرفته‌ایم، هفته پیش پس از تجمع و قول مساعد مسوولان، فقط ۲ ماه از حقوق معوقه‌مان پرداخت شد.

او ادامه می دهد: ۶ ماه از حقوقمان همچنان پرداخت نشده است، امروز هم برای احقاق حقوق و مزایای معوقه تجمع کردیم.

تلاش خبرنگار عصرتبریز برای تماس با ‌معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بی نتیجه ماند.

کارخانه بلبرینگ سازی تبریز، تنها تولید کننده انحصاری انواع بلبرینگ و رولر در کشور است که در سال ۱۳۴۸ با مشارکت شرکت SKF سوئد، تأسیس شده است.

این کارخانه پس از واگذاری سهام از سوی شرکت سرمایه‌گذاری بانک صنعت و معدن به بخش خصوصی و افرادی که اهلیت اشان همواره سوالاتی در اذهان عمومی ایجاد کرده است، همچنان از مشکلات مدیرتی رنج می برد.

امید است مسوولان ارشد استان نسبت به رفع مشکلات جامعه کارگری اقدام کنند.