امدادرسانی به ۱۵۸۶ مورد حادثه در سال ۹۷/نجات ۱۲۸۳ نفر در آذربایجان‎‎شرقی
امدادرسانی به ۱۵۸۶ مورد حادثه در سال ۹۷/نجات ۱۲۸۳ نفر در آذربایجان‎‎شرقی
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی طی سال جاری هزار و ۵۸۷ مورد عملیات امدادی انجام داده اند.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی مثنی حیاتی در مصاحبه با خبرنگاران به تشریح عملیات های نجاتگران جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی از ۱۵ فروردین تا ۲۵ اسفند سال جاری پرداخت و گفت: نجاتگران جمعیت آذربایجان شرقی مستقر در ۲۷ پایگاه امداد و نجات جاده ای ثابت و ۲ پایگاه امداد و نجات کوهستان، به صورت ۲۴ ساعته در خدمت هموطنان بوده و در طی این مدت یک هزار و ۵۸۶ عملیات امدادرسانی انجام داده و یک هزار و ۲۸۳ نفر از مصدومان حوادث را نجات داده اند.

حیاتی ادامه داد: حوادث رایج در استان آذربایجان شرقی شامل حوادث جاده ای، برف و کولاک، سیل و آبگرفتگی، غرق شدگی در سدها و رودخانه، آتش سوزی و سقوط از ارتفاع در کوهستان‌ها و همچنین حوادث روستایی را شامل می‌شود که از میان حوادثی که نجاتگران جمعیت هلال احمر امدادرسانی کرده اند، حوادث جاده ای با ۱۰۶۱ مورد حادثه در صدر بوده و حوادث برف و کولاک و حوادث کوهستان هرکدام با ۱۰۸ و ۹۶ مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی افزود: در این حوادث بالغ بر هزار و ۲۸۳ نفر توسط نجاتگران رسیدگی شده و ۹۱۴ نفر از مجروحان و مصدومان حوادث جهت ادامه درمان با آمبولانس های هلال احمر توسط نجاتگران به نزدیکترین مراکز درمانی انتقال یافته و ۳۶۶ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

حیاتی خاطرنشان کرد: در طول سال جاری ۳۴۲ نفر از هموطنان در راه مانده نیز در پایگاه‌های امداد جاده ای اسکان و خدمات رایگان در اختیار آن ها قرار گرفته و بسته غذایی نیز در میان اسکان داده شدگان توزیع شده است.

وی با اشاره به اقدام منحصر به فرد نجاتگران هلال احمر در حوادث و سوانح افزود: یکی از اقدامات مهم نجاتگران در حوادث مخصوصاً سوانح جاده‌ای رهاسازی مجروحان و مصدومان گرفتار در میان آهن پاره‌های خودروها و احیاناً رهاسازی تصادف فوت شدگان است که با بهره گیری از خودروهای نجات و ست‌های مخصوص برش هیدرولیک و ست‌های بادی پنوماتیک که بر روی خودروهای نجات سوارند، صورت می‌گیرد که در سال جاری بیش از ۱۶۷ مورد عملیات رهاسازی صورت گرفته است.

حیاتی به زمان حضور نجاتگران در صحنه عملیات حوادث جاده ای از زمان اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه تصادف اشاره کرد و گفت: زمان حضور نجاتگران از بدو اطلاع تا حضور در سر صحنه حوادث ۱۰ دقیقه و ۲۳ ثانیه می‌باشد که امیدواریم با افزایش درصد پوشش امدادی استان و افزایش تعداد پایگاه های جاده ای، زمان امدادرسانی نیز به کمترین زمان ممکن تقلیل یابد.