رسوخ خود برتربینی در شئونات مختلف زندگی/عده‌ای خود را جدا از بقیه می‌دانند
رسوخ خود برتربینی در شئونات مختلف زندگی/عده‌ای خود را جدا از بقیه می‌دانند
نایب رئیس مجلس با انتقاد از برخی افراد که وقتی به جایی می‌رسند خود را جدا از بقیه می‌دانند، گفت: این مشکلات و نگاه‌ها در شئونات مختلف زندگی ما رسوخ کرده است.

به گزارش عصرتبریز، مسعود پزشکیان  با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر سبک زندگی و قناعت و پرهیز از اشرافی‌گری گفت: به نظر بنده آن چیزی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، به نظر من اصول رهبریت است. درحال‌حاضر در سیستم‌های مدیریتی و ساختارهای موفق دیگر آن نوع مدیریت آمریکایی که یک رئیسی باشد و با قیافه گرفتن و جدا شدن از پرسنل مدیریت کند، مقبول نیست و می‌توان گفت زیر چالش است. در نتیجه آن رهبریت سازمانی به جای مدیریت سازمانی مطرح می‌شود و بهترین کار در روند مدیریت‌ها، رهبریت کردن است.

امامان همانند مردم زندگی می‌کردند

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: این رهبریت همان خصوصیتی را دارد که حضرت علی (ع) در نهج البلاغه و پیامبر و امامان در رفتارها و گفتارهای خود داشتند. مشابه مردم زندگی می‌کردند و با مردم همراه بودند و خود را جدا از مردم نمی‌دانستند. در کتاب داستان راستان آمده زمانی که سفیری برای مذاکره با رسول خدا به مسجد رفته بودند ایشان را درحالی که در مسجد بودند نشناختند و نمی‌شد بین رسول خدا با یک آدم عادی فرقی دید به طوری‌که اگر کسی پیامبر را نمی‌شناخت ایشان را با یک فرد عادی تشخیص نمی‌داد.

خود برتربینی در شئونات مختلف زندگی ما رسوخ کرده

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی افراد که وقتی به جایی می‌رسند خود را جدا از بقیه دانسته و فکر می‌کند برای خود کسی شده‌اند ادامه داد: این مشکلات و نگاه‌ها در شئونات مختلف زندگی ما رسوخ کرده و متاسفانه با شعار دادن نیز درست نمی‌شود و نتوانستیم الگوهایی درست کنیم که عملا بتوانیم به گفته‌ها عمل کنیم. بنده نباید تصور کنم چون جراح قلبم، وزیر شدم، نماینده مجلس و نایب رئیس هستم پس از فلانی یک سرو گردن بالاتر هستم، فلانی هم مثل من است حالا فرصتی شده که من در اینجا خدمت کنم و دیگری در جای دیگر. اگر بتوانیم با برادری و صمیمیت جلو برویم، می‌توانیم به یکدیگر فکر کنیم و به درد و گرفتاری یکدیگر رسیدگی کنیم.

منویات مقام معظم رهبری باید در عمل و در تمام شئون پیاده شود

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار داشت: اگر مدیر در کارخانه و سازمانی به کارمند خود فکر کند، کارمند نیز به موفقیت آن کارخانه و سازمان فکر می‌کند اما اگر به کارمند فکر نکند آن کارمند نیز فرصت پیدا می‌کند تا چیزی را در آن مجموعه خراب کند و در عوض آن دربیاید. مدیران ارشد باید در دل صاحبان فرآیند قرار بگیرند نه اینکه از ترس صاحبان فرایند بخواهند از آنها دفاع کنند و این مشکلی است که وجود دارد. منویات مقام معظم رهبری باید در عمل و در تمام شئون از بالا به پایین پیاده شود اما متاسفانه اینگونه نیست.

پزشکیان با بیان اینکه، اگر سبک زندگی اسلامی را داشتیم، دیگر کسی نمی‌توانست ما را تحریم کند تصریح کرد: حضرت علی (ع) در وصف صبر ۴ خصوصیت می‌گوید. شوق و شَفق، زهد و ترغُب از خصوصیات صبر است. شوق یعنی عشق رسیدن به هدف داشته باشیم و کسی که صبر می‌کند در عشق رسیدن به چیزی است و با تمام وجود می‌خواهد برسد اما شفق یعنی ترس، باک از اینکه اگر فرصتها را از دست بدهد و از کارهایی که برای نرسیدن به هدفش به طرفش می‌رود، می‌ترسد که به آرمانش نخواهد رسید پس باید از موانع رسیدن به هدف اجتناب کند.

باید رفتار زندگی را بر سادگی، استقلال و عزت کشور شکل دهیم

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: زهد یعنی زمانی که نسبت به دنیا بی‌تفاوت شد، در برابر مشکلات ایستادگی می‌کند و به راحتی از کنار آن می‌گذرد چراکه کسی که عشق به رسیدن دارد باید تحمل سختی‌ها را نیز داشته باشد ” نمی‌شود هم یار طلب کنی و هم سر خواهی، خواهی ولی میسر نشود” یا عشق و شوق رسیدن نباید داشته باشی یا وقتی شوق رسیدن داری باید تحمل سختی‌ها و ملایمت‌ها را نیز داشته باشی مثلا کسی که کوه می‌رود با هزاران مشکل و سختی از قبیل سرما، تشنگی، گاهی افتادن و … را ممکن است تجربه کند اما با تمام علاقه بالا می‌رود و تحمل می‌کند و در ضمن با شوق به بالا صعود می‌کند و وقتی که به بالا می‌رسد لذت همراه او است. اگر بتوانیم رفتار و کردار زندگی خود را بر این مبنا شکل دهیم و سادگی، شوق استقلال ، آزادی و عزت کشور را داشته باشیم پس باید تحمل آن را نیز داشته باشیم.