نیاز به مدارس غیرانتفاعی همانند گذشته نیست
نیاز به مدارس غیرانتفاعی همانند گذشته نیست
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش آموزش و پژوهش در توسعه جامعه، مهارت آموزی را دیگر مؤلفه پویایی مدارس برشمرد و گفت: نیاز به مدارس غیرانتفاعی همانند گذشته نیست.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر تعامل و همکاری هر چه بیشتر آموزش و پرورش استان با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی اظهار داشت: دانش آموزان با حضور در دانشگاه‌ها و بازدید و استفاده از فضاهای مختلف دانشگاه‌ها از جمله آزمایشگاه‌ها می‌توانند به توفیقات فراوانی دست یابند.

وی با اشاره به نقش آموزش و پژوهش در توسعه جامعه، مهارت آموزی را دیگر مؤلفه پویایی مدارس برشمرد و افزود: با توجه به نیاز جامعه، باید به سمت مهارت آموزی و تربیت نیروی تحصیل کرده با مهارت‌های لازم و نیاز روزِ بازار اهتمام کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به این که با تغییر هرم جمعیتی، نیاز به مدارس غیرانتفاعی همانند گذشته نیست بر بازنگری درخصوص فعالیت مدارس غیرانتفاعی و رعایت استانداردهای مربوط به ساختمان و فضای آموزشی این مدارس تاکید کرد.

پورمحمدی توجه به غنی سازی اوقات فراغت و تدارک برنامه‌های شاد برای دانش آموزان را عاملی مهم در ایجاد محیط امن و با نشاط در میان این قشر دانست و یادآور شد: ما باید چگونه شادزیستن و چگونه شادی کردن را به دانش آموزان آموزش دهیم و در این خصوص فرهنگ سازی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم گفت: در استان ۴۴ پژوهش سرای دانش آموزی وجود دارد و با توجه به اهمیت و نقش این پژوهش سراها در موفقیت دانش آموزان، نیاز است حمایت‌های مالی لازم برای توسعه آنها صورت گیرد.

جعفر پاشایی افزود: با وجود محدودیت منابع مالی و منابع انسانی، امسال آموزش و پرورش استان در ایجاد فضاهای آموزشی و ورزشی، توسعه نمازخانه‌ها، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، گام‌های بزرگی برداشته است، به طوری که هیچ کلاس درسی بدون آموزگار نمانده است.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت خیران در ساخت و تجهیز مدارس استان گفت: خیران امسال ۸۶ میلیارد تومان برای احداث و تجهیز و هوشمندسازی مدارس متعهد شدند که تاکنون بیش از ۸۰ درصد این تعهدات محقق شده است.