توزیع ۲.۶ میلیارد تومان آگهی بین مطبوعات در آذربایجان شرقی
توزیع ۲.۶ میلیارد تومان آگهی بین مطبوعات در آذربایجان شرقی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال ١٣٩٧ مبلغ دو میلیارد و ٦٠٠ میلیون تومان آگهی بین مطبوعات استانی و نمایندگی‌های مطبوعات کشوری توزیع شده است

به گزارش عصرتبریز، محمد محمدپور در نشست اعضای هیات مدیره‌ی انجمن مدیران مسئول مطبوعات استان، اظهار داشت: طبق بند ۵ ماده ٢ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب١٣۶۶/٣/٢ مجلس شورای اسلامی و دستور العمل اجرایی توزیع و نشر آگهی‌های دولتی به صورت متمرکز بر عهده‌ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و این امر در استان‌ها از طریق ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت حمایت از نشریات و نگرش عادلانه به آنها ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سال گذشته طی اقدامی با تمام ارگان‌های دولتی مکاتبه داشت و با همراهی بسیار خوب اداره کل بازرسی و بازرسی استانداری آذربایجان‌شرقی توزیع و نشر آگهی های اغلب دستگاههای دولتی از سال ٩٧ از مجرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته و امسال نیز با همکاری مطبوعات استان این روند به شکل مناسبی استمرار خواهد یافت.

وی،‌ اظهار داشت: در دوازده روز نخست کاری مطبوعات در سال جاری آگهی های توزیع شده در میان نشریات استان به رقم بی‌سابقه‌ ٢٧٩ میلیون تومان رسیده که رقم قابل توجهی است.

وی افزود: در سال ١٣٩٧ مبلغ دو میلیارد و ۶٠٠ میلیون تومان آگهی بین مطبوعات استانی و نمایندگی‌های مطبوعات کشوری توزیع شده است که از این مبلغ یک میلیارد و ٨۶٠ میلیون تومان آگهی در میان شانزده روزنامه‌ی استانی و ۶۵۴ میلیون تومان بین ۵٣ دفتر سرپرستی مطبوعات و ٩۶ میلیون تومان بین هفته نامه‌های استان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: در سال ١٣٩۶ نیز بالغ بر یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان آگهی از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع شده بود که در مقایسه‌‌ی بین سال ٩۶ و ٩٧ این رقم افزایش بیش از صد و ده درصدی داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد تمامی دستگاههای دولتی و شرکت‌ها و موسسات دولتی یا غیردولتی که از بودجه‌ی عمومی دولت استفاده می‌کنند مطابق قانون، اگهی‌های خود را از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توزیع و نشر دهند.