«شهر هوشمند» با یکپارچگی دستگاه‌ها محقق می‌شود
«شهر هوشمند» با یکپارچگی دستگاه‌ها محقق می‌شود
شهردار تبریز گفت: یکی از روش‌های مهم در دستیابی به تحقق شهرهای هوشمند، ایجاد یکپارچگی میان دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان به مردم بوده و بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات مهم ترین ابزار تحقق این مهم است.

به گزارش عصرتبریز، ایرج شهین باهر در جلسه توسعه زیرساخت های ارتباطی تبریز، به مشکلات مختلف شهر از جمله مشکلات پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت و مشکلات توسعه تلفن ثابت پرداخت و اقدامات انجام شده درخصوص زیر ساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح شهر را خوب، اما ناکافی ارزیابی کرد.

وی به همکاری همه جانبه شرکت ایرانسل با سازمان آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت توسعه زیرساخت های شهری تاکید کرد.

شهین باهر همچنین برنامه ریزی برای رفع موانع ارتقاء زیرساخت های مورد نیاز توسعه زیر ساخت های شهری را از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار در توسعه شهر عنوان کرد.

وی افزود: رشد و توسعه وابسته به فناوری است و با توجه به پیشرفت تکنولوژی باید از تمام پتانسیل و ظرفیت ها در جهت تسهیل ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده کنیم.

شکور اکبرنژاد، رئیس شورای شهر تبریز نیز در این جلسه اظهار داشت: توسعه زمانی اتفاق می افتد که به تمام اجزای تشکیل دهنده شهر توجه شود و این امر مستلزم تبعیت از نظام برنامه ریزی صحیح در راستای توسعه زیر ساخت های شهری است.

احمد فیضی، مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری هم با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات نیاز جامعه امروز است، بر لزوم حل مشکلات ارتباطی نقاط مختلف شهر تاکید و خواستار ارائه خدمات لازم شرکت ایرانسل در این زمینه شد و در ادامه تاکید کرد: شرکت ایرانسل باید پیگیر رفع مشکلات حوزه ارتباطی خود در کلانشهر تبریز باشند.