احتمال شیوع «تب برفکی» در آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎‎‎شرقی خیلی کم است
احتمال شیوع «تب برفکی» در آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎‎‎شرقی خیلی کم است
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: با اقدامات انجام شده، تب برفکیدر استان تحت كنترل بوده و احتمال بروز بیماری در دام‌ها در ماه‌های آتی سال خیلی کم است.

به گزارش اعصرتبریز، امیرحسین بهداد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح واکسیناسیون تب برفکی از اواخر بهمن ماه ۹۷ آغاز و تا کنون ادامه دارد و ۷۰ درصد جمعیت دامی سبک استان تحت پوشش قرار گرفته است.

وی افزود: اکثر جمعیت دام سبک (گوسفند و بز) استان تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفتند.

وی افزود: تعداد دام واکسینه شده تا کنون سه میلیون و ۳۹۵ هزار و ۱۱۶ راس بوده و با توجه به اینکه طرح مذکور تا اواسط اردیبهشت سالجاری ادامه خواهد داشت پیش بینی می‌شود تعدا دام واکسینه شده به بیش از سه میلیون و ۶۰۰هزار راس دام بالغ برسد که این آمار در مقایسه با سالیان گذشته رشد بسیار مطلوب و بی نظیری داشته است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: با اقدامات انجام شده، تب برفکیدر استان تحت کنترل بوده و تاکنون گزارشی از این بیماری اعلام نشده و با توجه به اینکه پوشش مناسب واکسیناسیون داشته ایم، احتمال بروز بیماری در دام‌ها در ماه‌های آتی سال خیلی کم است.

بهداد همچنین در زمینه آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی در دام‌های سنگین اظهار داشت: این طرح نیز از اواسط بهمن ۹۷ شروع و تاکنون ادامه دارد و تعداد ۱۴۳هزار و ۸۲۰ راس دام مورد واکسیناسیون قرار گرفته است اما همکاری کم دامداران و روستائیان با اکیپ های واکسیناسیون دامپزشکی باعث نگرانی است و در صورت ادامه این روند، احتمال شیوع مجدد این بیماری و خسارت های اقتصادی وجود دارد.