پنجمین جشنواره مطبوعات آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود
پنجمین جشنواره مطبوعات آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود
رئیس خانه مطبوعات آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای برگزاری پنجمین دوره جشنواره مطبوعات این استان خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، اسد فلاح، با تاکید بر ضرورت انتشار فراخوان پنجمین جشنواره استانی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، گفت: با استقرار و فعالیت دبیرخانه دائمی جشنواره مطبوعات و نیز با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تحقق این مطالبه عمومی جامعه رسانه ای آذربایجان شرقی پیگیری و در دستور کار قرار خواهد داشت.

وی افزود: تکالیف اساسنامه ای خانه مطبوعات بویژه در ارتباط با استعدادیابی و حمایت از نیروهای مستعد، تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی – آموزشی در جهت توسعه کیفی رسانه های استان و حرکت با برنامه در راستای توسعه فضای سالم رسانه‌ای، بطور مستمر و یا به واسطه برگزاری رویدادهای مناسبتی پیگیری شده است.

فلاح، مطبوعات و مراکز خبری استانی را از جمله موثرترین عوامل رشد فرهنگ عمومی عنوان کرد و ادامه داد: نقش و رسالت مطبوعات و رسانه ها در رشد و ارتقای حوزه های مختلف بویژه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حائزاهمیت بوده و هست.

وی، تصریح کرد: در عصری که رسانه های گروهی، کاربردی ترین ابزار جوامع برای تولید و انتقال اطلاعات قلمداد می شوند، نقش مهم رسانه های محلی به عنوان بازتاب دهنده رویدادها و مشکلات منطقه ای در جهت دهی نیروها و برنامه ریزی برای رفع نارسائی ها و توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست.

عضو هیئت مدیره و رئیس خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی، با تاکید بر ضرورت نشر کتاب و مجلد آثار منتخب و برگزیده جشنواره آتی مطبوعات استانی، افزود: تداوم برگزاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، گام مهمی در حمایت و تشویق اصحاب مطبوعات و فعالان رسانه ای استان خواهد بود.

اسد فلاح همچنین از ویژه برنامه های خانه مطبوعات و رسانه های استان در خصوص ایفای نقش و ماموریت رسانه ها در راستای تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید خبر داد و خاطرنشان کرد: مطبوعات و بالاخص رسانه های فعال در فضای مجازی، می توانند سهم و جایگاه خود را برای ایجاد فرصت های شغلی و رونق تولید ملی بازتعریف کنند.

عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی ضمن اشاره به گسترش تعاملات این تشکل جامع رسانه ای با دستگاه های اجرائی و خدمات رسان، از مدیرکل و مدیر روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان جهت اعمال همکاری های مشترک برای تحقق ایده برگزاری جشنواره و یا همایش “بیمه و رسانه” در راستای تجلیل از نویسندگان و پدیدآورندگان آثار فاخر قلمی و تصویری، قدردانی کرد.