امکانات خدمات رسان متناسب با بازار بزرگ تبریز نیست
امکانات خدمات رسان متناسب با بازار بزرگ تبریز نیست
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بعد از حادثه سال ۸۸، تدابیری توسط شهرداری و سازمان آتش نشانی صورت گرفته، امکانات خدمات رسان را متناسب با بازار تبریز ندانست.

به گزارش عصرتیریز، محمدباقر هنربر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه چهارشنبه شب گزارشی مبنی بر آتش سوزی در بازار تبریز به آتش نشانی اعلام شد که عوامل آتش نشانی در کمتر از ۴ دقیقه در محل حاضر شدند.

وی افزود: جلسه مدیریت بحران استان بعد از اطلاع از خبر با ریاست استاندار آذربایجان شرقی تشکیل شد و تمامی کارگروه‌های شورای هماهنگی مدیریت بحران استان شامل برق، آب و فاضلاب، امداد و نجات، نیروهای نظامی و انتظامی با حضور تعدادی از شهرداران شهرهای اطراف تشکیل شد.

هنربر تاکید کرد: تمامی امکانات شرکت‌های پتروشیمی، راه آهن و پالایشگاه بسیج شدند و ساعت ۳ بامداد اطفا حریق صورت گرفت.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی اذعان داشت: هم اکنون همکاران آتش نشانی در جهت لکه گیری محل وقوع حادثه تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر و اورژانس و سایر نهادها و ادارات، تعامل خوبی داشتند و این حادثه به خوبی مدیریت شد، ابراز داشت: مشابه این حادثه در سال ۸۸ نیز به وقوع پیوسته بود که مدیریت آن ۴۸ ساعت زمان برد اما با تلاش تمام نیروها و بسیج تمام امکانات، حادثه شب گذشته در کمتر از ۵ ساعت اطفا حریق شد.

به گفته هنربر، نیروهای خدوم آتش نشانی در حال فعالیت هستند و امنیت منطقه توسط نیروهای امنیتی مدیریت می‌شود، اصناف خودشان نیز در محل حادثه حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تدابیر لازم برای جلوگیری از اینگونه حوادث عنوان کرد: بعد از حادثه سال ۸۸، تدابیری توسط شهرداری و سازمان آتش نشانی و سایر دستگاه خدمات رسان صورت گرفته اما کافی نیست و لازم است امکانات متناسب با بازار بزرگ تبریز باشد.

وی ادامه داد: استاندار آذربایجان شرقی دستورات لازم را برای تهیه و بروز کردن امکانات لازم در بازار بزرگ تبریز صادر کرده است.

  • منبع خبر: مهر