انهدام باند سارقان منزل در تبریز/کشف محموله سرقت میلیاردی
انهدام باند سارقان منزل در تبریز/کشف محموله سرقت میلیاردی
فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از کشف محموله سرقت شده به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط پلیس آگاهی تبریز خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، سردار حسین عبدی در تشریح این خبر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در طول هفته گذشته ۳۱ نفر مالخر و ۱۷۲ سارق خرد توسط پلیس در استان دستگیر شده است و اموال پس از تایید مراجع قضایی به مالکان استرداد داده می‌شود.

وی با اشاره به دستگیری چهار سارقی که در ایام عید از منازل سرقت می‌کردند، گفت: این باند با سوء استفاده از فرصت پیش آمده در ایام تعطیلات نوروزی و خالی بودن برخی منازل به سرقت طلا، بدلیجات، اموال منزل مانند دوربین و ساعت می‌پرداختند.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی اقلام کشف شده از این باند، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده و ۲۷ فقره سرقت از این باند که متشکل از چهار مرد و یک زن هستند، کشف شده است.

عبدی در ادامه خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد از مسروقات سال جاری در استان توسط واحدهای پلیس کشف شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع، کاهش سرقت‌های بزرگ و افزایش ۱۸ درصدی سرقت‌های خرد مانند سرقت دوچرخه را شاهد هستیم.

وی در ادامه با ارایه توصیه‌هایی به شهروندان برای جلوگیری از سرقت منازل بیان کرد: سرقت جزو جرایمی است که اگر در جامعه‌ای زیاد باشد، احساس ناامنی نیز بیشتر می‌شود، در این میان، قدرت و توان پلیس در زمینه کشف نیز حائز اهمیت است.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی ادامه داد: به منظور پیشگیری از سرقت، برخورد قضایی و پلیسی کافی نبوده و مردم نیز باید در این میان مشارکت داشته باشند. در بین سرقت از منازل، مغازه‌ها، خودرو و اماکن، سرقت از خودرو بیشترین میزان وقوع در آذربایجان شرقی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: مالکان حتما خودروهای خود را در پارکینگ پارک کرده و در طول روز در صورت استفاده از خودرو در معابر آن را در مکان‌های خلوت پارک نکنند، در برخی موارد نیز مشاهده می‌شود که رانندگان سوئیچ را بر روی خودروی روشن جا می‌گذارند که توصیه می‌شود این کار را انجام ندهند.

وی در ادامه با اشاره به سرقت از خانه باغ‌ها بیان کرد: با توجه به پراکندگی خانه باغ ها در جغرافیای استان، مالکان از نگه داشتن اشیای قیمتی و قدیمی در خانه باغ‌ها به منظور جلوگیری از سرقت خودداری کنند، چرا که این نوع سرقت نیز در استان ما شایع است.

عبدی در ادامه متذکر شد: ما امروز با سارقان در حرکت مواجه هستیم، به این معنی که سارقان، بومی و اهل استان ما نیستند که این امر کار کشف را نیز مشکل می‌کنند.