ترویج هنر اسلامی نباید فقط محدود به ایران شود
ترویج هنر اسلامی نباید فقط محدود به ایران شود
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ترویج هنر اسلامی نباید فقط محدود به ایران شود، افزود: مبادلات هنری باید ترویج داده شود.

به گزارش عصرتبریز، منصور غلامی ظهر امروز پنج شنبه در مراسم افتتاح چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی با تاکید بر اینکه می توان در دانشگاه های هنرهای اسلامی دانشجویان خارجی از کشورهای اسلامی جذب کرد، افزود: از این طریق می توان علاوه بر تبادلات فرهنگی، مبادلات هنری نیز ترویج داده شود.

وی با اشاره به اینکه برای استمرار این حرکت باید ارتباطات عمیق علمی و پژوهشی در این حوزه شکل گیرد، افزود: باید ارتباط بین دانشجویان و سایر هنرمندان شکل گیرد و منجر به شکوفایی بیشتر هنر به ویژه هنر اسلامی شود.

وی با بیان اینکه هنر اسلامی زاییده تراوش های روحی است، گفت: اگر هنر در مسیر درست شناخت بیشتر قرار گیرد، علاوه بر تاثیر در زندگی دنیوی مردم در تعمیق باورهای دینی و فراهم کردن زمینه های رشد و اعتلای فکری و روحی مردم موثر می شود.

غلامی با تاکید بر اینکه هنر اسلامی باعث تعمیق نگاه منبعث از معرفت اسلامی می شود، گفت: بینش اسلامی نسبت به جهان بوده و عامل ارتقای اندیشه‌های اسلامی در مسیر تعالی انسان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه باید جوانان جهان اسلام را جذب کرد، گفت: باید از این راه تلاش کرد تا فاصله بین هنردوستان و هنرمندان جهان اسلام کمتر شود.

وی با بیان اینکه ترویج هنر اسلامی در کشورهای مختلف ضروری است، افزود: برای ترویج هنر اسلامی باید علاوه بر بهره گیری از توان و ظرفیت صاحبان هنرمند برای آموزش و تربیت هنرمندان در این حوزه نیز گام های محکم برداشت.