ایران ۳ – کانادا صفر/شروع میزبانی در ارومیه با صدرنشینی
ایران ۳ – کانادا صفر/شروع میزبانی در ارومیه با صدرنشینی
تیم ملی والیبال در نخستین دیدار هفته سوم لیگ ملت ها در سه ست تیم ملی کانادا را شکست داد.

به گزارش عصرتبریز، هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در گروه ایران به میزبانی سالن غدیر ارومیه از امروز جمعه شروع به کار کرد. تیم ملی در این هفته با تیم‌های کانادا، لهستان و روسیه همگروه است و در نخستین بازی از ساعت ۱۸:۳۰ مقابل تیم کانادا صف آرایی کرد.

تیم ملی والیبال ایران در اولین گام برابر کانادا به نتیجه ۳ بر صفر دست پیدا کرد تا روند خوب خود را این بار با حمایت هزاران هوادار در غدیر ارومیه ادامه دهد.

ست اول با نمایش پایاپای دو تیم شروع شد اما اولین حضور موسوی در خط سرویس با سرویس های خوب او همراه شد و موسوی توانست سه اختلاف امتیازی برای ایران ایجاد کند.

عملکرد کم نقص ایران در این ست باعث شد تا ملی پوشان ایران اختلاف امتیازی قابل قبولی ایجاد کنند و سرمربی کانادا در امتیاز ۱۳ به ۷ اولین وقت استراحت فنی را درخواست کرد.

تیم ایران در تمامی امتیازات ست اول بازی کم نقص خود را ادامه داد و با حفظ تمرکز در تمامی امتیازات توانست حریف قدرتمند خود را با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ شکست دهد تا در ست شماری از حریف خود پیش بیفتد.

کانادایی ها ست دوم را از ایران بهتر آغاز کردند و توانستند ۴ امتیاز متوالی با سرویس های ون برکل کسب کنند اما وقت استراحت به موقع کولاکوویچ به روند خوب این تیم پایان داد و تیم ایران به جریان امتیازی گیری برگشت.

ایران رفته رفته به روند خوب خود در ست اول برگشت و باز هم موسوی در منطقه سرویس توانست با سرویس های خود دریافت حریف را با مشکل رو به رو کند تا ایران با امتیاز ۶ و در شرایطی که حریف ۸ امتیاز داشت به استقبال وقت استراحت فنی اول برود.

وقت استراحت فنی دوم اما باز هم با برتری کانادا فرا رسید و تیم حریف با برتری ۱۶ بر ۱۴ به این زمان استراحت رسید ولی در شروع تیم ایران درخشان ظاهر شد و خیلی سریع دو امتیاز اختلاف را جبران کرد.

رقابت نزدیک دو تیم ادامه داشت اما سرویس موسوی با امتیاز ۲۳ برای ایران همراه بود تا تیم ملی گام بلندی برای کسب برد در این ست بردارد اما باز هم بازیکنان کانادا با استفاده از یک توپ برگشتی بازی را به تساوی کشاند تا کولاکوویچ مجبور شود وقت استراحت درخواست کند.

روند خوب ایران بعد از این زمان استراحت شروع شد و تیم ملی موفق شد با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به پیروزی برسد.

ست سوم باز هم با رقابت نزدیک دو تیم آغاز شد و یک دفاع عالی از محمد موسوی اولین اختلاف امتیاز را ایجاد کرد.

حضور فیاضی در منطقه سرویس باعث شد تا ایران خیلی سریع اختلاف امتیازی ایجاد شده را کاهش دهد و امتیاز سرویس او بازی را به تساوی کشاند و سالن مملو از جمعیت غدیر را منفجر کرد.

معروف در منطقه سرویس با ضربه دقیق خود دریافت حریف را تحت تاثیر قرارداد اما تیم ایران بد شانس بود که حریف زودتر به امتیاز ۸رسید.

دفاع خوب موسوی ایران در ادامه در شرایطی به امتیاز ۱۰ رساند که حریف ۹ امتیاز داشت تا تیم ما از حریف خود پیش بیفتد.

ادامه بازی اما باز هم از آن تیم خوب ما بود و دریافت کننده های حریف مبهوت سرویس های غفور شدند تا ایران رفته رفته با پیشی گرفتن از حریف خود، آنها را مجبور کند تا برای متوقف کردن ایران به دنبال وقت استراحت باشد.

تیم ایران در ادامه این ست تمامی آیتم ها را به بهترین شکل پشت سر گذاشت و در دفاع، حمله، سرویس و دریافت اجازه نداد تیم حریف موقعیتی برای کاهش اختلاف داشته باشد تا با پیروزی مقتدرانه در این ست، شروعی بی رحمانه داشته باشد.

تیم ملی والیبال ایران سال گذشته در رقابت های لیگ ملت ها در هفته دوم نتیجه را به کانادا واگذار کرد و امروز با شکست این تیم انتقام گرفت. شاگردان ایگور کولاکوویچ با کسب این پیروزی به طور موقت در صدر جدول قرار گرفتند.