آمریکا مسئول اختلال در مبارزه با موادمخدر است
آمریکا مسئول اختلال در مبارزه با موادمخدر است
وزیر امور خارجه گفت: آمریکا و برخی کشورهای غربی مسئول اصلی اختلال در مبارزه با مواد مخدر هستند.

به گزارش عصرتبریز، محمد جواد ظریف صبح امروز در همایشی به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد اظهار کرد: ۳۱ سال پیش مجمع عمومی ملل متحد با هدف آگاهی عمومی در زمینه مرتبط با موادمخدر و دستیابی به جهانی عاری از سواستفاده ۲۶ ژوین مطابق با ۵ تیر را به عنوان روز جهانی مبارزه با موادمخدر نام گذاری کرد.

وی ادامه داد: جهان عاری از سلاح هسته‌ای، جهان عاری از فقیر و…، شعارها و اهدافی است که بر مبنای اصول ۳ گانه ملل متحد بنا شده است.

ظریف تصریح کرد: همانطو که سازمان ملل متحد گفته است ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است و اقدامات چشمگیر ایران در عرصه مبارزه با موادمخدر و تحمل هزینه‌های بی شمار معنوی و مادی بر دوش ایران است و ایران پیشگام رسیدن به جهان بدون موادمخدر است.

وی ادامه داد: سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون دلار هزینه برای مبارزه با قاچاق، عرضه و کاهش تقاصای مواد در ایران مصرف می‌شود.

ظریف تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی ایران و همسایگی با بزرگ‌ترین تولید کننده بی تأثیر بر نقش پررنگ ایران در مبارزه با مواد مخدر نبوده است.

وزیر خارجه ایران گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند خود را از گزند موادمخدر مصون بداند، ویژگی جهانی شدن به پدیده موادمخدر هم تسری یافته است.

وی ادامه داد: اگر گروهی تصور کند این مشکل منحصر به کشور و یا منطقه خاصی است، همان گروه از تبعات خطرناک این پدیده در امان نمی‌ماند و منجر به باخت همگانی می‌شود.

ظریف خاطرنشان کرد: معضل موادمخدر در کشورهای غربی و اروپایی مشکل داد و ستد در حد خرده فروشی خیابانی است درحالی که در کصور ما با شرارت و درگیری و عبور کاروان‌های مسلح و.. است.

وی ادامه داد: متأسفانه علیرغم اقدامات چشمگیر ایران در حوزه مبارزه با موادمخدر، از برخی از اهداف خود بازمانده‌ایم.

وزیر خارجه ایران گفت: اعمال تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه امریکا و ورود امریکا در عرصه جنگ و تروریسم اقتصادی مانع همکاری‌های بین المللی شده است و امریکا و برخی کشورهای غربی مسئول اصلی اختلال در مبارزه با مواد مخدر هستند.