تاثیر «گاندو» از ده‌ها سخنرانی بیشتر بود/پیشنهاد بازپخش از شبکه یک
تاثیر «گاندو» از ده‌ها سخنرانی بیشتر بود/پیشنهاد بازپخش از شبکه یک
محمدرضا میرتاج‎‎‎‎‎الدینی گفت: به صداوسیما پیشنهاد می‌کنم سریال «گاندو» را که از شبکه سوم سیما پخش می‌شد، بار دیگر از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش کنند.

عصرتبریز – سعید خسروشاهی: محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده سابق مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در بازدید از عصرتبریز، درباره حواشی ایجاد شده پیرامون پخش سریال سیاسی امنیتی «گاندو» با بیان اینکه واکنش منفی دولت به نفع این سریال تمام شد، اظهار داشت: واکنش برخی از اعضای دولت نسبت به پخش سریال «گاندو» باعث شد کسانی‌که حتی این سریال را ندیده بودند، کنجکاو شده و آن را ببینند.

وی افزود: در بحث سریال «گاندو» رسانه‌ی ملی با جرأت وارد شد و جامعه نیز از صداوسیما چنین انتظاری دارد یعنی رسانه باید جرأت گفتن برخی مسائل را داشته باشد.

مدیرکل سابق امور مجلس صداوسیما با اشاره به برخی محدودیت‌های صداوسیما، گفت: متاسفانه در جامعه ما اگر صداوسیما از دولت انتقاد کند، دولتی‌ها علیه‌اش موضع گرفته و بودجه‌اش را کم می‌کنند و اگر هم از مجلس انتقادی شود، مجلسی‌ها واکنشی در حد اختیارات‌شان نشان می‌دهند.

محمدرضا میرتاج الدینی

تاج‌الدینی با بیان اینکه رسانه زمانی گیرایی و مخاطب دارد که زبانِ مردم و زبانِ انتقادی را توأمان داشته باشد، تصریح کرد: برای اولین بار است که صداوسیما در قالب سریال و فیلم، یک داستان مستند را بیان می‌کند و بسیار هم تاثیرگذار بوده است بطوریکه شخصاً شاهد بودم که مجموعه‌ها و تفکرات مختلف سریال «گاندو» را پیگیری می‌کردند.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: شاید ده‌ها سخنرانی نمی‌توانست این داستان جاسوسی از کشورمان را آن‌طوری که در سریال دیدیم، روشن و مشخص کند.

تاج‌الدینی در پایان خاطرنشان کرد: چون مخالفت‌ها با پخش این سریال زیاد شده است و هر روز شاهد سخنان زیادی در این‌باره هستیم به صداوسیما پیشنهاد می‌کنم سریال «گاندو» را که از شبکه سوم سیما پخش می‌شد، بار دیگر از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش کنند تا مخاطبان بیشتری بتوانند این سریال را ببینند.